پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سفير عربستان در آمريکا: ايرانی ها برای گردش و تفريح وارد يمن نشده اند

سفير عربستان تاکيد کرد: اگر حوثی ها و يا هم پيمانان آنها در هر منطقه ای تحرکاتی با اهداف خصمانه داشته باشند با پاسخ مستقيم و قاطع نيروهای عربستان مواجه خواهند شد.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : سفير عربستان در آمريکا مدعی شد: ما اجازه نمی دهيم ايران دوباره در يمن مشکل آفرين شود.

به گزارش «انتخاب»، عادل الجبير، گفت: هدف عمليات جديد «بازگرداندن اميد» نظارت مستمر بر کشور يمن از هوا و دريا است تا مطمئن شويم هيچگونه سلاحی وارد اين کشور نمی شود و به دست حوثی ها و يا گروه های وابسته به عبدالله صالح نمی رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



عادل الجبير افزود: عمليات نظارت بر يمن علاوه بر هوا و دريا از طريق تنگه باب المندب و از طريق سيستم های هوشمند پيشرفته انجام خواهد شد.

وی گفت: ما در حمله به يمن توانستيم همه انبارهای موشک های بالستيک و بيشتر تجهيزات نظامی و توان نظامی حوثی ها را از بين ببريم. ما بايد امنيت مرزهای خود را تضمين کنيم و همانگونه که ياد آور شدم اين يکی از اهداف عمليات ما بوده است.

سفير عربستان تاکيد کرد: اگر حوثی ها و يا هم پيمانان آنها در هر منطقه ای تحرکاتی با اهداف خصمانه داشته باشند با پاسخ مستقيم و قاطع نيروهای عربستان مواجه خواهند شد.

وی گفت: همانگونه که می دانيد ايران همسايه يمن نيست اما با اين حال بارها به طور مستقيم و غير مستقيم حوثی ها را تاييد کرده و به آنها کمک نظامی کرده است. اين موضوع برای ما کاملا آشکار است و دلايل زيادی نيز برای اثبات آن طی هفته های اخير وجود دارد لذا هيچ نشانه ای مبنی بر حسن نيت ايرانی ها در يمن وجود ندارد.

عادل الجبير در ادامه درباره سرنوشت علی عبد الله صالح، رئيس جمهور سابق يمن گفت: همانگونه که می دانيد شورای امنيت مجازات هايی را عليه وی وضع کرده است. عبد الله صالح يمن را به لبه پرتگاه کشاند. آثاری که وی از زمان شروع عمليات انتقال حکومت در يمن برجای گذاشته است جز ويرانی نيست و نشانه ای از حسن نيت در وی ديده نمی شود. نقش صالح در يمن نقشی ويران گر بوده است نه سازنده.

سفير عربستان در آمريکا درباره راه های جلوگيری از ورود سلاح به يمن گفت: من تعجب می کنم که برخی از صحت نقش ايران در يمن سؤال می کنند. ما دلايل آشکاری داريم که نشان دهنده نقش ايران و حزب الله در اين کشور است. به نظر من ايرانی ها برای گردش و تفريح وارد يمن نشده اند.

عادل الجبير در ادامه گفت: ما يک ماه پيش قايقی را توقيف کرديم که حامل سلاح های سنگين بود که برای حوثی ها حمل می شد. در اين قايق نوشته هايی را به دست آورديم که به زبان فارسی نوشته شده بود و همين نشانه ها سؤالات زيادی را برای ما ايجاد کرد.

وی گفت: ما برای جلوگيری از ورود سلاح به يمن همه قايق های عبوری را که به سمت يمن در حرکت هستند بازرسی می کنيم تا مطمئن شويم هيچگونه سلاحی به اين کشور قاچاق نمی شود و در دسترس حوثی ها قرار نمی گيرد.

الجبير گفت: ما اجازه نمی دهيم ايران دوباره در يمن مشکل آفرين شود.

وی درباره شهروندان يمنی که بر اثر حملات جنگنده های عربستانی کشته شده اند گفت: آمارهايی که در اين باره داده می شود متفاوت است و برخی از اين آمارها بزرگ نمايی شده است اما من در اين باره نمی توانم آمار دقيقی بدهم با اين حال اگر لازم باشد گزينه نظامی ما همواره آماده اجرا است.

سفير عربستان در آمريکا تصريح کرد: ايران بخشی از مشکل يمن است نه بخشی از راه حل.

وی درباره نقش آمريکا در حمله عربستان به يمن گفت: آمريکا همواره از لحاظ لوجستيکی و اطلاعاتی به ما کمک کرده است لذا در حمايت آمريکا از ائتلاف و حمايت از مشروعيت و عمليات سياسی در يمن تغييری ديده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016