جمعه 4 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: ان شاء الله بزودی پاکسازی طبیعی اتفاق خواهد افتاد

77(1).jpg
به گزارش خبرنگار دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین از ضرورت بازخوانی انقلاب اسلامی گفت و خاطر نشان کرد: ما هرچه داریم از انقلاب اسلامیست، امروز ایران و جامعه انسانی بدون انقلاب بی معناست.

رییس دولتهای نهم و دهم با تاکید بر این نکته که نواقص، درجازدنها و نداشته هایمان جایی است که از انقلاب فاصله گرفته ایم خاطر نشان کرد: اهداف انقلاب همه آن چیزهایی است که بشر براساس فطرتش مطالبه کرده است، تبیین انقلاب باید بطور دائم صورت گیرد مخصوصا اینکه الان وسط کاریم، قبل از انقلاب افراد فعال در عرصه انقلاب زیاد نبودند که به رهبری امام حرکت کرده و بدنه جامعه را باخود همراه کردند. امام در آن مقطع و در سطح فهم همان زمان انقلاب و آرمانها را تئوریزه کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب سطح جامعه بالاتر رفته و نیازمند کار و تلاش بیشتر برای تبیین و تئوریزه کردن مبانی انقلاب هستیم.
دکتر احمدی نژاد با تاکید بر بازگشت به انقلاب خاطر نشان کرد: اگر از انقلاب فاصله بگیریم هم دچار بی هویتی خواهیم شد و هم دچار سرگشتگی. هر جا در این 36 سال در اوج بودیم محصول تکیه بر آرمانهاست و هرجا به مشکل برخوردیم نتیجه دوری از آن است.

رئیس جمهور سابق یکی از مهمترین اصول انقلاب را کار برای خدا دانست و گفت: اوایل انقلاب از افراد خواهش می کردند تا پستی را بپذیرند اما الان نه تنها افراد به دنبال پستها می دوند بلکه میلیاردها تومان خرج میکنند تا به منصبی برسند. این یعنی جداشدن از راه انقلاب.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکید کرد: باید رفتارها و عملکردها را از انقلاب تفکیک کنیم، انقلاب یک حرکت تاریخیست که باید تمام جهان را نجات دهد، اگر در عملکرد اجزای جمهوری اسلامی اشکالی پیدا شد انقلاب تمام نمی شود بلکه باید خودمان را با آن تطبیق دهیم.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر این مسئله که برای تبیین آرمانها نیازی به فریاد زدن نیست، گفت: امروز ملت ایران خیلی انقلابی تر از 30 سال قبل است، اظهارنظرات و مطالبات مردم عمق آرمانهای انقلاب را نشان می دهد.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی سوری که درباره دلیل نزدیکی دولت سکولار سوریه با جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان پرسیده بود گفت: اسمها و تقسیم بندیها نمی تواند معرف حقیقت باشد، همه کسانی که به دنبال عدالتند همه در یک جبهه قرار دارند و باید به روزی برسیم که همه 7 میلیارد جمعیت جهان در یک صف باشند و مطالبات ما، حرفهای ما و عملکرد ما طوری باشد تا همه ملتها دور ان جمع شوند.
دکتر احمدی نژاد آینده جهان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت حرکت جهان و اتفاقات آن همگی در جهت اصلاح است، اراده الهی محقق خواهد شد و در این راه همه با عملشان به نوعی در حال کمک کردن به طی این مسیرند. به لطف خدا خیلی زود از دست اندازها درمی آییم و به زودی می بینید که اثری از هیمنه آمریکا نخواهد بود. آنها به مانند ماشینی هستند که با سرعت زیاد به سمت ته دره درحال سقوط است.

وی با ذکر این نکته که ان شالله پیروزیهای بزرگ در راه است و توطئه های دشمنان به خودشان کمانه خواهد کرد گفت: تمام تحرکات دشمن برای مقابله با امام است، اصلا خاورمیانه را بهم ریختند برای مقابله با امام. اما ان شالله به زودی یک پاکسازی طبیعی اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که همانطوری که امام راحل فرمودند ما شریک غم همه مظلومان عالمیم بنابراین مسلمان به معنای حقیقی نمی تواند غیر جهانی بیندیشد و ما به دنبال انسان جهانی و جهان انسانی هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شریف زاده نیز حضور داشت.

وی با اشاره به برآمدن آرمانهای انقلاب از فطرت بشری گفت سخن برآمده از فطرت هیچ وقت بی اثر نیست. بنابراین سخن برآمده از فطرت هرزمان که به بشر گفته شود موثر خواهد بود، خالی بودن از تاثیر با دو روش انجام می شود، یا آمانهای فطری به فراموشی سپرده می شود و یا به ابهام کشیده می شوند. وقتی سخنان برآمده از فطرت گفته شود جلوی عامل اول گرفته می شود، دکتر احمدی نژاد در بد ورود به عرصه سیاسی با بازگو کردن آرمانها و اقبال مردم توانست جلوی فراموشی انها را بگیرد و از طرف دیگر با دیده شدن عملکرد وی جلوی به ابهام کشیده شدن آرمانها نیز گرفته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016