جمعه 4 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

رهبران اروپا کمک‌های بیشتری برای حل موضوع مهاجران اختصاص دادند

28B92146-E0F5-488A-8454-8AF976922758_w640_r1_s.jpg
رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه سوم اردیبهشت خود در بروکسل متعهد شدند که کشتی‌های کمکی، هواپیما و هلیکوپترهای بیشتری برای حل موضوع مهاجران به دریای مدیترانه اعزام کنند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلمان و فرانسه هر کدام متعهد شدند دو کشتی اعزام کنند، بریتانیا اعلام کرد سه کشتی اعزام می‌کند و چند کشور اروپایی دیگر هم هلیکوپترهایی اعزام می‌کنند تا برای عملیات نجات مهاجران حضور فعال داشته باشند.

سران اتحاديه اروپا همچنين بودجه گشت‌زنی در مرزهای آبی مديترانه را سه برابر کرده و آن را به ۹.۷ ميليون دلار در ماه افزايش دادند.

دونالد توسک، رییس اتحادیه اروپا گفت: «رهبران (اتحادیه اروپا) هرکدام کمک‌های زیادی متعهد شده‌اند و تجهیزات و کارکنان بیشتری به منطقه (آب‌های مدیترانه) اعزام خواهد شد».

فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم موظف شد اقدامات دیپلماتیک را با کشورهای عضو دنبال کند تا عملیات مقابله با قاچاقچیان انسان به طور جدی‌تر دنبال شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای توسک گفت: «همه امکاناتی که در دست بررسی است باید در راستای حقوق بین‌الملل و حقوق بشر باشد». شماری از مقامات رسمی اروپایی گفته‌اند در نبود دولتی کارآمد در لیبی، شاید نیاز به کمک سازمان ملل باشد.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه هم اعلام کرد اتحادیه اروپا در تابستان امسال همایشی در مالت با حضور سران کشورهای آفریقایی برگزار می‌کند تا روش‌های چگونگی مقابله بهتر با افزایش بحران مهاجران در سال‌های اخیر را بررسی کند.

هجوم گسترده مهاجران در دریای مدیترانه باعث شده که تلفات پناهجویان در دریای مدیترانه افزایش جدی داشته باشد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: «اول و مهم‌تر از همه، نجات جان انسان‌ها است و این اولین اولویت کاری خواهد بود».

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه گفت: «مسئله امروز و فعلی ما این است که مشکلاتی که از قبل مانده را حل کنیم».

سازمان بين‌المللی مهاجرت روز اول ارديبهشت اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۱۵ تا کنون – در چهار ماه گذشته - بيش از يک هزار و ۷۵۰ مهاجر در آب‌های دريای مديترانه غرق شده‌اند.

اين آمار دو روز پس از غرق شدن حدود ۸۰۰ مهاجر در بزرگترين فاجعه دريايی دهه‌های اخير اعلام می‌شود که در نزديکی سواحل ليبی روی داد.

آمار اعلام شده از سوی سازمان بين‌المللی مهاجرت، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۰ برابر افزايش نشان می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016