یکشنبه 6 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست + ویدئو

سحام نیوز - حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درجمع فرماندهان ارشد پلیس گفته است: «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، بلکه وظیفه پلیس اجرای قانون است و اگر غیر از این باشد، در مخمصه فکری قرار گرفته و مردم را نیز گرفتار خواهیم ساخت.»

به گزارش‌«سحام» به نقل از بی بی سی، آقای روحانی، امروز پنجم اردیبهشت(۲۵ آوریل) درتهران سخنرانی کرده و گفته «پلیس جایی می‌تواند وارد شود که اولا مصوبه قانونی وجود داشته باشد، ثانیا قانون روشن و شفاف ابلاغ شده باشد.» او گفته «همه مردم ایران در برابر قانون مساوی هستند و قانون باید به دقت اجرا شود.»

رئیس جمهور ایران اولین عامل ناامنی را «فقر و بیکاری» دانسته و گفته «منکر اصلی در جامعه فقر، بیکاری و فساد است و این‌ها را باید از بین ببریم. ما درحال حاضر به چند تا فرع اسلام چسبیده‌ایم و فکر می‌کنیم که همه منکر و معروف آن‌هاست.»

روحانی گفته: «امنیت جامعه با امنیتی کردن جامعه فرق دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای روحانی که دربیستمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی(ناجا)، سخنرانی می‌کرد، با اشاره به تطابق قانون و شرع درایران گفت: «بسیاری از مسایل شرعی به ایمان مردم مرتبط است. پلیس جایی می‌تواند وارد شود که اولاً مصوبه قانونی وجود داشته باشد، ثانیاً قانون روشن و شفاف ابلاغ شده باشد.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به وظیفه دولت و نیروی انتظامی در برخورد صحیح با شهروندان گفت: «در برخورد با مردم اخلاق حسنه، روی خوش، تواضع و ادب جزو وظایف همه ما است، مخصوصاً نسبت به جوانان و زنان باید خیلی حواس ما جمع باشد، زیرا این طبقات خیلی حساس هستند و وظیفه ما نسبت به آن‌ها سنگین‌تر است.»

آقای روحانی همچنین با اشاره به تفاوت زنان با مردان و کم تجربگی جوانان، از نیروهای پلیس خواسته تا با آنان برخوردی متفاوت داشته باشند.

رئیس جمهوری ایران، بدون اشاره به مساله محدودیت کاربران ایرانی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خواستار مدیریت فرهنگی درباره رسانه‌های اجتماعی شد.

روحانی گفته است: احکام شرع برخی درقانون وجود دارد و بخشی هم مجلس تصویب کرده که مخالف با شرع نبوده است؛ برخی احکام اسلام درقانون نیامده آیا پلیس می‌تواند درآن دخالت کند؟‌ مثلا هنگام نماز ظهر وارد یک بانک شود و به رئیس بانک بگوید وقت نماز است.

وی با بیان این‌که برای برخورد با مردم آموزش بسیار مهم است، گفت: شما(پلیس) اولین جمعی هستید که با مردم مستقیم سر و کار دارید، از طرف دیگر شما مظهر اقتدار از طرف نظام هستید البته اقتدار غیر از زور است، اقتدار یعنی قدرت مشروع مقبول.

رئیس جمهور ایران گفت: وظیفه ما نسبت به هر دوی این طبقه سنگین‌تر است. امام علی(ع) می‌فرمایند اگر یک زنی به تو فحش داد تو حق نداری جواب او را بدهی. هم‌چنین امام علی(ع) در زمان جاهلیت می‌گوید اگر کسی با زنی برخورد می‌‌کرد درآن طایفه تا پایان عمر خود منفور می‌شد.

روحانی با بیان این‌که آموزش برای اجرای قانون مهم است، یادآور شد: قانون برای همه مساوی است اما نحوه برخورد با زن فرق می‌کند پس برای اجرای قانون آموزش اولویت‌بندی و شناخت تهدیدات فرضی مهم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016