دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد خامنه ای از جولان خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها

صبح امروز آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان نیروی انتظامی از جولان خودروهای گران قیمت در خیابان ها انتقاد کرد و آن را مصداق ناامنی روانی خواند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، رهبری که همانند بسیاری موارد دیگر، پس از سالها به وجود یک عارضه اجتماعی اذعان می کند و آن را هدف انتقاد قرار می دهد، اما هیچ اشاره ای نکرد که این وضعیت نتیجه جاری شدن کدام برنامه ها در کشور است و چرا ایشان اینقدر دیر به فکر انتقاد از طبقه نوکیسه و رفتارهای اجتماعی آنها افتاده اند.

rollsiranaroos.jpg

اشاره رهبری به “جوانان سرمست غرور ثروت” در حالی است که وی تاکنون در خصوص پدیده “آقازاده ها” و اعمال نفوذ ایشان در حوزه های اقتصادی و سیاسی، رانت های بی حد خودی ها، فعالیت های اقتصادی نیروهای نظامی و نیز پدیده شوم کاسبی تحریم که دیروز نایب رئیس مجلس هم به وجود آن اعتراف کرده بود، هشداری نداده است.

آیت الله خامنه ای که در شش سال اخیر بارها خواستار بصیرت و دوراندیشی در مسائل اجتماعی و سیاسی شده بود، امروز گفته است: “جولان دادن برخی جوان های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان ها از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است. نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و مقابله کند.”

اما میرحسین موسوی که اکنون از سوی وابستگان رهبری به بی بصیرتی متهم می شود، ۷ سال قبل درباره تبعات اجتماعی “رژه تجمل” خودروهای گران قیمت هشدار داده بود.

او ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ در همان سخنرانی که در آن برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد، گفت: “ما با مرفهینی مخالف هستیم که در میان مشکلات مردم رژه تجمل می روند و با خودروهای چند میلیونی حالت سرکوب روانی را در قشرهای پایین جامعه ایجاد می کنند.”

اکنون در شرایطی که گوینده این سخنان به اتهام بی بصیرتی! در زندان خانگی است، رهبر نظام از عوارض روانی نابرابری های اجتماعی انتقاد می کند، بدون آنکه به سهم و نقش خود در بروز این وضعیت اشاره کند و واقعیت های گذشته را دست کم در کلام مورد انتقاد قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016