دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نشريه "زنان امروز" توقيف شد

تهران- ايرنا- دبير هيات نظارت برمطبوعات گفت: اين هيات مجله زنان امروز را به علت ترويج و توجيه موضوع ازدواج سفيد توقيف کرد.

علاءالدين ظهوريان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ايرنا افزود: هيات نظارت بر مطبوعات در نشست امروز (دوشنبه) خود موضوع نشريه زنان امروز به مديرمسئولی شهلا شرکت که چندی پيش موضوع طرح ازدواج سفيد را مطرح کرده بود بررسی و اين مطلب را مغاير با ارزش های دينی و ملی دانسته بنابر اين حکم به توقيف اين نشريه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی برخی مطالب نشريه زنان امروز مصداق ترويج و توجيه ناهنجاری تشخيص داده شد و بر اساس بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات مغاير با عفت عمومی دانسته شد که منجر به توقيف نشريه و ارجاع آن به دادگاه شد.

به گزارش ايرنا ماهنامه زنان امروز به مديرمسئولی شهلا شرکت انتشار آن در خردادماه ۱۳۹۳ پس از نزديک به هفت سال توقيف از سر گرفته شده بود.

بر اساس ماده ۶ قانون مطبوعات ' نشريات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در اين فصل مشخص می شوند آزادند.

اشاعه فحشاء، منکرات، انتشار عکس ها، تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومی در بند ۲ ماده ۶ آمده است.

***

گفت‌وگو با شهلا شرکت پس از توقيف «زنان امروز»

ایسنا ـ مدير مسؤول ماهنامه «زنان امروز» ضمن تاييد خبر توقيف اين مجله، توضيح داد: در پی ترويج ازدواج سفيد نبوديم؛ توجيه نکرديم بلکه نقد هم کرديم.

شهلا شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ايسنا‌، درباره علت توقيف اين ماهنامه توضيح داد: متاسفانه اولين بار بحث ازدواج سفيد را خود وزارت کشور اعلام کرد؛ اگر قرار نبود اين مساله رواج پيدا کند، پس چرا مطرح کردند. مجله‌ی «زنان امروز» نيز که به زنان اختصاص دارد، به اين موضوع که نيمی از آن مربوط به خانم‌هاست، پرداخته است.

وی با اشاره به اينکه در شماره پنج ماهنامه «زنان امروز» فقط موضوع ازدواج سفيد را تشريح کرديم، گفت: تشريح اين موضوع کاملا بی‌طرفانه بود و در بخشی از گزارش هم از زبان کسانی که در اين حوزه به اين مشکل برخوردند، مصاحبه گرفته‌ايم و در نتيجه گفته‌ايم که در چنين ضابطه‌هايی حقوق زنان تضعيف می‌شود؛ بنابراين نمی‌دانم مشکلشان چه بوده است.

او تاکيد کرد: در پی ترويج نبوديم، توجيه نکرديم، بلکه نقد هم کرديم.

شرکت در پايان اين گفت‌وگو از انتشار خبر توقيف ماهنامه «زنان امروز» در رسانه‌ها، پيش از آنکه اين خبر از سوی هيات نظارت به خود مجله ابلاغ شود، انتقاد کرد و گفت: متاسفانه رسم است که برخی رسانه‌ها پيش از آنکه به نشريات ابلاغ شود، اخبار توقيف را منعکس می‌کنند. انتظار ما اين بود خود ما را بخواهند و توضيح ما را بشنوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016