دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر: اروپا به سياست ننگ آور خود در مورد پناهجویان پايان دهد

فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر واکنش نامناسب شب گذشته شورای اروپا را به مصيبت جاری در دريای مديترانه محکوم می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشورهای اروپايی تصميم گرفته اند بودجه عمليات زير هدايت فرانتکس را سه برابر کنند. به گفته رييس اين نهاد، فابريس لگری، ماموريت اين عمليات نجات انسان ها نيست. اقدامات اعلام شده ـ تقويت همکاری های پليسی، تخريب قايق های قاچاقچيان، برقراری برنامه های تازه برای بازگرداندن پناهجويان ـ همه در جهت اشتباه هستند و به جای حمايت از حقوق بشر مهاجران به محافظت از امنيت مرزهای اروپا اولويت می دهند. اقدامات امنيتی در گذشته موفق نبوده اند و در آينده هم نخواهند بود.

برخلاف توصيه های سازمان های مدافع حقوق مهاجران که موضعی متحد دارند، کشورهای عضو اتحاديه اروپا هيچ اقدامی را با هدف برقراری عمليات سراسراروپايی جستجو و نجات يا گشايش راه های قانونی و امن مهاجرت به تصويب نرساندند.

عبدالکريم لاهيجی، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «تا زمانی که راه های قانونی و امن ورود به اروپا ايجاد نشود، مردم به عبور از دريا در جستجوی تامين و زندگی بهتر ادامه خواهند داد و جنازه ها در مرزهای اروپا تلنبار خواهد شد. تنها تشخيص انسانيت مشترک ما به اين مصيبت ها پايان خواهد داد.»

برای جزييات بيشتر، نگاه کنيد به نامه سرگشاده فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر به شورای اروپا که در ۲۳ آوريل منتشر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016