سه شنبه 8 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شمخانی: از انتشار فکت شيت عبور کرده ايم

تهران - ايرنا - دبير شورای عالی امنيت ملی گفت در حال حاضر از انتشار فکت شيت عبور کرده ايم و موضوع روز ما چگونگی برداشته شدن تحريم ها توسط شورای امنيت سازمان ملل ، دولت و کنگره امريکا و اتحاديه اروپا است.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا ؛ علی شمخانی در حاشيه نشستی که به مناسبت روز ملی خليج فارس در دانشگاه علامه طباطبايی تحت عنوان دولت، ملت و آينده مشترک برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره دستور مقام معظم رهبری برای انتشار فکت شيت اظهار داشت: دستور، مطالبه و توصيه با يکديگر متفاوت هستند. ضمن اين که به نظر می رسد زمان هم بر اين امر بی تاثير نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی به عنصر زمان در اين موضوع اشاره کرد و گفت: انتشار فکت شيت امروز مفيد فايده نيست ضمن اينکه اولين فکت شيت را ايران پخش و بر روی سايت خبرگزاری ها منتشر کرد و بعد آمريکايی ها فکت شيت را منتشر کردند. ممکن است کسی از آن مطلع نباشد.

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: امروز از فکت شيت عبور کرده ايم . موضوع امروز ما رفع ابهامات فراوان در خصوص تحريم ها ، چگونگی برداشته شدن تحريم ها توسط شورای امنيت، دولت و کنگره آمريکا و اتحاديه اروپا و همچنين متوازن سازی اقدامات ما و آنها است .

شمخانی در پاسخ به سوالی پيرامون فعاليت کشتی های ايرانی در خليج عدن گفت: به شکل طبيعی انتقال از مبدا به مقصد و بازگشت بر اساس برنامه زمان بندی صورت گرفته و هنوز هم قسمتی از ناوهای ايرانی در منطقه هستند.

وی گفت: تردد کشتی ها موضوعی نيست که منقطع شده باشد و پس از نشاط گيری مجدد آن قسمتی که برگشته است باز به خليح عدن باز خواهد گشت.

دبير شورای عالی امنيت ملی در پاسخ به سوالی درباره ريختن برگه هايی توسط هواپيماهای سعودی بر روی مردم يمن که در آن نوشته شده اين حملات برای مقابله با نفوذ ايران است، گفت: اين کار تکرار آموزه شکست خورده غربی ها توسط سعودی ها وعلامت کهنسالی فکری آنها دانست.

شمخانی خاطرنشان کرد: اين شگردی است که دولت های غربی در زمان جنگ سرد از آن برای ترساندن مردم استفاده می کردند. هرجا تحرکات آزادی خواهانه بود اين برگه ها را می ريختند و می گفتند ما برای نفوذ کمونيسم اين کار را می کنيم در حالی که تهاجم شوروی در آن حد ها نبود. اکنون هم اين اقدام عربستان تکرار همان آموزه شکست خورده غربی هاست و نشان دهنده کهنسانی سياستمداران عربستانی است.

وی در پاسخ به اين سوال که نمی خواهيد پاسخ مقتضی بدهيد ، گفت: هنوز زمان پاسخ مقتضی تمام نشده اما اين اقدام يک شگرد شناخته شده ای است که دولت های غربی برای ترساندن ملت ها جنگ سرد را راه اندازی کردند و می گفتند تحرکات آزادی خواهی نشانه تهاجم کمونيسم و شوروی است در حاليکه تهاجم شوروی ها گسترده نبود.

دبيرشورای عالی امنيت ملی گفت: دولت سعودی اين حرکت را به شکل سهل انگارانه ای در پيش گرفته، توزيع اين برگه های ضمن اينکه واقعيت عينی ندارد با اين هدف است که مردم يمن بترسند اما مردم يمن امروز می گويند برادران ايرانی تنها کسانی بودند که به کمک ما آمدند و مجروحين ما را پذيرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016