چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۱۲۱ نماينده خطاب به روحانی: چرا گفته‌ايد وظيفه پليس اجرای قانون است٬ نه اسلام

تعدادی از نمايندگان مردم در خانه ملت طی نامه‌ای به رئيس جمهور پاسخی به اظهارات وی در بيستمين همايش سراسری فرماندهان نيروی انتظامی را دادند.

به گزارش ايلنا، ‌ ۱۲۱ نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئيس جمهور نسبت به اظهارات روحانی در بيستمين همايش سراسری فرماندهان نيروی انتظامی پاسخ دادند.

متن نامه نمايندگان خطاب به رئيس جمهور بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقای روحانی
رياست محترم جمهوری اسلامی ايران

سلام عليکم

جنابعالی در بيستمين همايش سراسری فرماندهان نيروی انتظامی طی بيان خدمات دولت خطاب به مسئولان نيروی انتظامی اعلان نموديد پليس موظف به اجرای اسلام نيست، هيچ پليسی نمی‌تواند بگويد که چون اين را خداوند گفته يا روايتی که پيغمبر فرموده٬ خود را مسئول اجرای اسلام بداند بی‌خود خود را به مخمصه نيندازيد و مردم را گرفتار نکنيد٬ وظيفه پليس اجرای قانون است.

ما نمايندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم دانستيم از باب «ان‌الذکری تنفع‌المومنين» نکاتی را يادآور شويم:

۱) جنابعالی می‌دانيد که اساس و اصل انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن و عترت است و حرکت بزرگ نهضت ملت شريف ايران اسلامی با محور حاکميت دينی يعنی ولايت فقيه در راستای نهضت انبيا (ع) و عاشورا به دستاوردهای بزرگی رسيده است که از جمله گسترش بصيرت و بيداری و فرهنگ اسلام ناب در جهان است.

۲) حضرت امام خمينی (ره) می‌فرمايند آمريکا از اسلام سيلی خورده، نه از آقای رئيس جمهور، توطئه خارجی عليه افراد نيست، افراد قابل توطئه نيستند، عليه اسلام است... آمريکا می‌فهمد چه هست، آمريکا ضد اسلام است او از اسلام صدمه خورده است نه از افراد، او از اسلام سيلی خورده است. او از ملتی که می‌گويد اسلام، سيلی خورده است نه از من سيلی خورده و نه از آقای رئيس جمهور سيلی خورده است و نه از اشخاصی که در مجلس هستند و نه از دولت‌ها از هيچ‌کدام از اين ‌ها سيلی نخورده است.

در مردادماه سال ۶۰ فرمودند شما‌ها توجه داشته باشيد و چه پاسداران و چه ساير قوای انتظامی و نظامی و غيرنظامی و چه ساير ملت همه توجه داشته باشند که ما وظيفه داريم اين اسلامی که الان به ما رسيده حفظش کنيم تا آن فرد آخری هم که خدايی نخواسته، کشته می‌شود.

موظف برای حفظ اسلام، برای دفاع از ملت، دفاع از کيان اسلامی، دفاع از کشور اسلامی... اسلام نه وابسته به من است٬ نه وابسته به تو، اسلام از خداست. همه ما مکلف برای حفظ او هستيم با قدرت و قوت حفظ می‌کنم او را.

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نيز فرموده‌اند همه بايد بدانند که نيروی انتظامی بنا دارد از ارزش‌های اسلامی دفاع کند پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بزرگ‌ترين وظيفه نيروی انتظامی است.

۳) از باب‌النصيحه‌الائمه‌المسلمين معروض می‌دارد: با عنايت به مطالب فوق از شما که در کسوت روحانيت هستيد و عمرتان در تبليغ اسلام گذشته و هم‌اکنون در راس قدرت اجرايی کشور هستيد٬ توقع آن است که در هر محفل و جلسه‌ای از جمله در جمع فرماندهان نيروی انتظامی کشور از اسلام دفاع کنيد٬ نه آنکه برای نيرويی که حافظ امنيت مردم و مجری ماموريت‌های مصوب است٬ دستور بدهيد موظف به اجرای اسلام نيست؟ پس چه کسی يا کسانی موظف به اجرای اسلام هستند؟ آيا فقط عده‌ای خاص همانند روحانيت (که شما هستيد) يا مراجع تقليد عظام (که موضع‌گيری الهی کرده‌اند) و... وظيفه دارند؟

آيا سخن شما بدان معنی نيست که دين از سياست جدا است؟ آيا قوانين مصوب غير اسلامی است؟ آيا اين به معنی تعطيل شدن واجبات از جمله امر به معروف و نهی از منکر نيست؟ آيا نبايد قانون اساسی در اصول اول- دوم- بند يک اصل سوم – چهارم و پنجم و... را در راستای ماموريت‌های قوای سه‌گانه و نهاد‌ها عملی کرد؟

آيا نبايد نيروی انتظامی و سايرين از دستگاه‌ها را دعوت به کلام خداوند و پيامبر اعظم نمود تا از مخمصه‌ها و گرفتاری‌ها نجات پيدا کنند؟

۴) دشمنان اسلام بيدارند و منتظر غفلت ما هستند تا ضربه‌ خود را در هر بخشی به ما بزنند آن‌ها در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ايران را به لحاظ نظامی، سياسی- اقتصادی و تبليغاتی شکست دهند و ما را از درون تباه کنند، در اراده ما خلل ايجاد کنند و لذا نبايد بستر آن را فراهم کرد. حضرت علی (ع) می‌فرمايند: «فالجنود باذن الله حصون الرعيه، وزين الولاه و عز الدين و سبل الامن»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016