پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علت سفر وزير دفاع سوريه به ايران چيست؟

الجزيره ادعا کرد؛ ناظران می گويند زنجيره شکست های اخير نظامی اخير در سوريه يکی از دلايل سفر وزير دفاع اين کشور به ايران است.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، تنش های به وجود آمده در هرم قدرت نظام سوريه شايد يکی از دلايل سفر وزير دفاع سوريه به تهران باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين دهقان وزير دفاع ايران در ديدار با سپهبد فهد جاسم الفريج همتای سوری خود جنگ تحميلی عليه سوريه را جنگ نيابتی مشترک آمريکا و اسرائيل خواند.

جاسم الفريج وزير دفاع سوريه نيز در اين ديدار گفت: اگر حمايت ايران از سوريه نبود پيروزيهايی که در اين کشور بدست آمده، تحقق پيدا نمی کرد.

الجزيره مدعی شد: اکنون نظام سوريه مرحله سختی را می گذارند که شايد اين بار از اين مرحله سالم بيرون نيايد زيرا از حمايت ايران و حزب الله برخوردار بود و آنها اين نظام را چندين بار از سقوط نجات دادند که اين بار شايد اين اتفاق رخ ندهد.

تحليلگران، ناظران و کارشناسان می گويند با توجه به تحولات اخير ميدانی و سياسی سقوط نظام پيش بينی می شود.

«جيش الفتح» که از چندين گروه تشکيل شده است اخيرا پيروزی های پی درپی به دست آورده است که نظام سوريه نمی تواند آن را انکار کند.

مخالفان پس از درگيريهای شديد با نيروهای نظام سوريه بر ادلب تسلط يافتند و کنترل منطقه راهبردی جسر الشغور را به دست گرفتند.

مخالفان سوری همچنين بر اردوگاه «القرميد» يکی از مهمترين پايگاههای نظام سوريه در اين منطقه تسلط پيدا کردند.

پيروزی های مخالفان در اين مناطق باعث شده که آنها به سمت ساحل لاذقيه و مناطق کوهستانی هم مرز با آن پيش روند زيرا نظام سوريه يک حصار امنيتی در اطراف اين شهرها به وجود آورده است تا درگيريها به اين مناطق کشيده نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016