دوشنبه 14 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری سفر خود به مشهد را لغو کند

ايلنا: شورای تببين مواضع بسيج دانشجويی دانشگاه‌های مشهد در واکنش به حضور علی مطهری در همايش بزرگداشت مقام معلم همراه با بررسی انديشه‌های شهيد مطهری نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، متن اين نامه به شرح ذيل است؛



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



جناب آقای علی مطهری

فرزند استاد شهيد آيت‌الله مطهری

سلام عليکم

باخبر شديم بعد از چند ماه از آخرين سفری که به مشهد مقدس داشتيد و با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد و سخنرانی جنجالی خود که شادی دل دشمنان قسم خورده اين نظام مقدس و خشم و اندوه دوستان و ياران انقلاب را باعث گرديد، در هفته معلم بار ديگر قرار است در مکان مقدس دانشگاه به ايراد سخن بپردازيد.

جناب آقای مطهری

استاد شهيد مرتضی مطهری که پاره تن اسلام و امام بود، مدرس حريت و آزادی و دينداری و اخلاق بود. عمل و رفتار و کردار استاد شهيد از او برای بشريت الگوی مکارم اخلاق و دينمداری در عصر خمينی گرديد و چراغ راه جويندگان توحيد شد. استاد شهيد کمال را زندگی در پرتو قرآن و ولايت می‌شناخت. او مصداق رحماء مستضعفين و اشداء علی الکفار انقلاب اسلامی که ناب‌ترين قراءت اسلام در عصر هبوت انسان بود، گرديد و نشان داد چگونه مداد العلما افضل من دماء شهداست.

استاد شهيد همه چيز را برای اسلام می‌خواست و سر سوزنی از بيان آنچه امر اسلام و صلاح مسلمين است دريغ نداشت و بر همين رويه سخن راند و به مقام شهادت نائل آمد.

او مرتضای امت پير خمين بود. زبان او همواره برای اعتلای حقيقت توحيد و عرفان انقلاب عاشورايی حضرت روح الله می‌گرديد و اميد مستضعفان و پابرهنگان بود.

او عمار حضرت خمينی (ره) در شدائد هرمنوتيک دينی و قرائت‌های واژگونه و فتنه انگيز صدر انقلاب بود. استادمرتضی مطهری برای ما نه تنها يک عارف واصل و معلم اخلاق که يک الگو برای مبارزه با کژی‌ها و انحرافات و ريزش‌های حال و آينده انقلاب است. ما درسهای مبارزه را از لابلای آثار استاد آموختيم و در فتنه اسلام ستيز ۸۸ پس داديم و معدل قبولی خود را از لسان نوح کشتی انقلاب حضرت امام سيد علی خامنه‌ای دريافت کرديم، آنجا که فرمودند فتنه ۸۸ را جوانهای ما خواباندند.

امروز به رسم وذکر فان الذکری تنفع المومنين به شما فرزند حضرت استاد شهيد تذکراتی را يادآور می‌شويم، هرچند نشان داديد تذکرات مشفقانه ياران انقلاب را علاقه‌ای به شنيدن نداريد.

جناب آقای نماينده

در مقام نمايندگی ملت عاشورايی ايران بدانيد که گناه سران فتنه اسلام ستيز سال ۸۸ با هيچ آبی تطهير نخواهد شد. فتنه ۸۸ يادآور فتنه‌های صدر اسلام و متذکر آخرين مقاتله ما (به مثابه سپاه عدالت) با اسلام آمريکايی است که اسلام آمريکايی به فرموده آقا سيد مرتضی آوينی از خود آمريکا بد‌تر است. سردمداران اين فتنه‌‌ همان اشعث بن قيس‌های صدر اسلام‌اند که در مقابل دعوت توحيدی انقلاب اسلامی ايران شوريدند و راه نفاق و انحراف برگزيدند.

آقای نماينده

انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت. انقلاب اسلامی آغازگر عصر توبه انسان است. صد افسوس کسانی که در اين بحر بودند و روزگاری همپای امير قافله صبر و بصيرت طی طريق می‌کردند، مومن به وعده الهی ان تنصروا الله ينصرکم نماندند و از اين دريای حيات بخش کمال بشری به ساحل ارض اسفل پا گذاردند و نتوانستند به انتظار موعود همراه با موجهای ناآرام مبارزه شنا کنند. خسته شدند و ملول از ابتلاءات آخر الزمانی برای نيل به زلالی رويت خورشيد. حقيقت مبارزه را درنيافتند با آنکه خود زمانی سمبل مبارزه بودند که نشان هيچ‌گاه سند احرام نيست.

چرب و شيرين و جاه و مقام و... دنيا آن‌ها را فريفت و سابقه انقلابيشان را نابود کرد. تنها آنهايی تا آخر خط در اين دايره خواهند ماند که درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند. اسلام با راحت طلبی و دنيا خواهی هيچگاه همنشينی نداشته است و اساسا انتظار در مبارزه است. اين‌ها را از امام عزيزمان آموختيم.

آقای مطهری

ملت دين مدار ايران اسلامی به رغم تحريم و تهديد و فتنه و بلا درس بصيرت از عاشورا گرفته و با مدد از دستان سقای دشت کربلا پشت علمدار انقلاب خويش، برای نبرد نهايی لحظه شماری می‌کند.

شما فرزند مرتضای عزيز انقلابيد. انتظار ما حرکت شما در مدار بصيرت ملت است نه در رکاب فتنه گران و اسلام ستيزان!

جناب دکتر ژست روشنفکری دينی بيماری مضاعفی است که در اين روزگار سکه بازار شده و متاسفانه شما خواسته يا ناخواسته جزو مبتلا شدگان اين بيماری مضمن شده‌ايد.

اگر قرار است اينبار نيز در سفری که پيش رو داريد با‌‌ همان رويکرد هميشگی و‌‌ همان مواضع قبلی در دانشگاه حضور يابيد و از آن دفاع کنيد، اگر قرار است به عنوان نماينده آن مردگان سياسی، آن فتنه گرانی که به دليل بصيرت سياسی مردم برای هميشه از صحنه سياست کنار رفتند به دفاع بپردازيد...

اگر قرار است بار ديگر با سخنانی تحريک آميز سعی در دو قطبی کردن فضای جامعه داشته باشيد که به اين بهانه فرصت مجددی را برای بازيگری شب پره‌های کور و عفن آمريکايی فراهم کنيد، اگر قرار است مواضع شما بار ديگر خوراک رسانه‌ای بيگانگان شود و آن‌ها بار ديگر به لطف افاضات شما به دنبال زنده کردن سران فتنه شوند...

اگر قرار است يکبار ديگر در مقام وکيل مدافع فتنه گران جسارت کرده و عدالت رهبری را زير سوال ببريد؛ ما دانشجويان انقلابی ساکت نخواهيم نشست.

جناب مطهری

شهر مقدس مشهد به مدد الطاف امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فضايی آرام و بدون هياهو است. اينجا مشهداست، شهر شهادت وشعار همدلی و همزبانی در شهر ما حاکم است.

با توجه به سير مواضعی که در سخنرانی‌های شما دنبال کرديم، چيزی جز برهم زدن فضای دانشگاهی و تلاش برای دوقطبی کردن جامعه و دادن حياتی دوباره به خودتان و آن ورشکستگان سياسی يافت نکرديم. و شمارا فردی بی‌بصيرت و بازيخورده جريان قتنه آمريکايی اسراييلی می‌دانيم که در هر مکانی که حضور می‌يابيد با سخرانی يک طرفه و ديکته شده و بدون فرصت به منتقدين و با تکرار مواضع عناصر ضد انقلاب و رسانه‌های معاند، شادی دشمنان قسم خورده نظام را رقم می‌زنيد.

پيشنهاد می‌کنيم سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنيد که اگر غير از اين باشد وشما‌‌ همان مواضع را مطرح کنيد، دانشجويان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.

در پايان شما را به نمونه‌ای تاريخی از حکم بدون برگزاری دادگاه يادآور می‌شويم، باشد که تلنگری در رويه کنونی شما شود:

در غائله کردستان، حضرت امام خمينی (ره) هدف فتنه ‏انگيزان را محو اسلام در کردستان دانستند و درباره عوامل آن فرمودند: «بايد با فوريت اين ريشه‌های فساد را بکنند، مهلت به اين ريشه‌های فساد ندهند. سران اين‌ها قابل هدايت نيستند اين‌ها از يهود بنی قريظه بدترند و اين‌ها بايد اعدام شوند. تمام کردستان به استثناء اين چند عددی که سران آن‌ها هستند در امان هستند».

شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی دانشگاه‌های مشهد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016