چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

گزارشى از وضعیت سعید شیرزاد؛ دوازدهمین ماه بازداشت موقت

خبرگزارى هرانا – با ورود به دوازدهمین ماه بازداشت سعید شیرزاد، هنوز دادگاه این فعال مدنى برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وکیل این زندانى با وجود درخواست هاى مکرر هنوز امکان ورود و مطالعه پرونده وى را پیدا نکرده است، مسئله اى که خلاف قانون دادرسى در ایران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله تاکنون دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده است ولى وکیل تعیینى وى همچنان از مطالعه پرونده یا ملاقات با موکل محروم است.

سعید شیرزاد در خرداد ماه سال ٩٣ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.

سعید شیرزاد نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابانى و کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی، هم اکنون بدون صدور حکم و برخلاف اصل تفکیک جرائم، در بند یک زندان رجایى شهر، با مجرمان جرائم غیرسیاسى و بعضا خطرناک نگهدارى مى شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016