پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد معاون پارلمانی رييس جمهوری از صدا و سيما

تهران - ايرنا - معاون پارلمانی رييس جمهوری با انتقاد از عملکرد صدا و سيما گفت: اين رسانه در پخش دستاوردها و توفيقات دولت يازدهم کم لطفی می کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاری روز پنجشنبه در آيين سی و يکمين يادواره بزرگداشت مقام معلم که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود:

صدا و سيما با کم لطفی نسبت به دولت يازدهم مانند دوره های قبل به توفيقات و دست آوردهای بدست آمده نمی پردازد.

وی گفت: سايت ها و رسانه های ديگر نيز به جای همراهی و کمک به دولت فشار زيادی را به دولت تحميل می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انصاری تاکيد کرد: دولت مقابل تمام فشارها ايستادگی کرده و در تلاش برای ايجاد آرامش در کشور است بطوريکه با قرار گرفتن محور ثبات در خاورميانه می تواند به خود افتخار کند.

معاون پارلمانی رييس جمهوری با بيان اينکه در دوره قبل دو قوه مقننه و مجريه با هم مشکلات فراوانی داشته اند تصريح کرد: در دولت يازدهم تعامل افزايش يافته و سران سه قوه در نهايت ادب و احترام با يکديگر برخورد می کنند.

وی با بيان اينکه رييس جمهوری حقوق دان و مذاکره کننده ای زبده است تاکيد کرد: اين يک نقطه قوت در کشور است که می توانيم مسائل جهانی را دقيق تر رصد کنيم.

معاون پارلمانی رييس جمهوری با اشاره برخی مشکلات کهنه کشور گفت: دولت در ميدان دشواری مشغول برنامه ريزی برای پيشرفت و توسعه و آبادانی و رفع مشکلات بازمانده از گذشته در کشور است زيرا کمبودهايی که امروز با آن روبرو هستيم از ساماندهی کشور پس از دوران جنگ تحميلی سخت تر است.

حجت الاسلام و المسلمين انصاری تاکيد کرد: جمعيت جوان دختر و پسر تحصيل کرده جويای شغل در کشور بسيار زياد شده است و خواهان آرامش، احترام و آزادی مشروع هستند.

وی افزود: تقاضای ميليونی و محدوديت منابع در کشور کار را هر روز برای دولت دشوار تر می کند تا فضايی را برای اشتغال و توليدات داخلی ايجاد کند.

معاون رييس جمهوری با اشاره به پرداخت يارانه ها نيز گفت: اين تجربه نه تنها در ايران بلکه در جهان نيز با شکست روبرو شده است زيرا تزريق پول افزايش نقدينگی و ايجاد تورم را به همراه دارد و قدرت خريد مردم را کاهش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمين انصاری با بيان اينکه اين وضعيت باعث کاهش ارزش پول ملی می شود تصريح کرد: نتيجه ای جز تورم ۴۴ درصدی نمی توانست به همراه داشته باشد که دولت با مهار اين رشد، تورم را به زير ۱۵ درصد رساند.

معاون پارلمانی رييس جمهوری خاطر نشان کرد: در آن وضعيت فقر و حاشيه نشينی فراهم می شد بدون هيچ راه کاری برای جلوگيری از آن اما امروز توانسته ايم وضعيت را ساماندهی کنيم.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای تاکيد کرد: بايد از رهبرمعظم انقلاب برای حمايت هايشان تشکر کنيم و به دلواپسان يادآوری کنيم اگر تسليم ترجيح داده می شد ۲۰ ماه مذاکرات را ادامه نمی داديم.

انصاری افزود: با اشاره به سخنان آيت الله مطهری در خصوص تلفيق تمدن ايرانی با فرهنگ اسلامی افزود: ايران بعد از اسلام همراه با قرآن قدرت معجزه گری پيدا کرد و ظرفيت پيشروی به سوی ترقی را شتاب بخشيد.

انصاری با تبريک هفته بزرگداشت مقام معلم به برخی مشکلات پيش روی دولت در زيرساخت و پرداخت حقوق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به رغم اين کمبودها و مشکلات دولت تمام تلاش های خود را برای ايجاد رفاه و رفع نيازهای آموزش و پرورش به کار گرفته و در اين خصوص نيازمند سرمايه گذاری های وسيع تر برای پيشبرد اهداف هستيم.

وی با تجليل از مقام معلم از معلمان به عنوان نگهبان آزادی مردم ياد کرد و گفت: برگزاری انتخابات و ايجاد دموکراسی و مردم سالاری دينی برعهده اين قشر از جامعه است و نظام جمهوری اسلامی ايران مديون آموزش و پرورش است.

معاون رييس جمهوری با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منزلت و معيشت معلمين تصريح کرد: دولت تدبير و اميد نيز ساماندهی در آموزش و پرورش را اولويت خود قرار داده است.

وی تصريح کرد: اولين معلم بشريت خداوند متعال بوده که با آموزش اسماء به حضرت آدم تعليم و تربيت را آغاز کردند به همين خاطر آموزگاری در امتداد شغل الهی است و به نيابت از پيامبران اين راه تربيتی را پيش گرفته اند.

معاون پارلمانی رييس جمهوری با بيان اينکه شهيدان معلم مقامی بالاتر از ديگر شهيدان دارند تاکيد کرد: شهيدان آموزگار در کنار شهادت بار سنگين آموزش را نيز بر عهده داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمين انصاری با اشاره به اينکه محوريت قرآن موضوع کمال انسان است گفت: انسان با اين کتاب می تواند مظهر صفات الهی و تجلی گاه همه اسما خداوند شود زيرا قرآن از ذات اقدس الهی است و بزرگترين معجزه در عرصه علم محسوب می شود.

وی افزود: برای اينکه انسان به خاطر ايجاد اعتدال مقابل ظلم ايستادگی کند نيازمند راهنمايی همچون قرآن است.

انصاری با بيان اينکه بار سنگين بر دوش معلمان بيشتر از تصور عامه جامعه است گفت: وظيفه تربيت انسان برای ايجاد اعتدال بر عهده اين قشر از جامعه است و اگر خروج از اعتدالی صورت بگيرد آسيب شناسی نيز بر عهده معلمان خواهد بود.

معاون رييس جمهوری ضمن ارج نهادن به مقام معلم افزود: در محيط های آموزش و پرورش بايد وضعيت کشور آسيب شناسی شود و با انجام اين کار می توانيم با يافتن ايرادات اولويت های شايسته ای در تنظيم برنامه های اجرايی کشور تعيين کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016