جمعه 18 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یکی از رهبران القاعده در یمن کشته شده است

150114103645_ansi_624x351_afp.jpg
بی‌بی‌سی: گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان می‌گوید یکی از رهبران ارشد این سازمان به نام ناصر بن علی الانسی، ماه قبل در حملات هوایی آمریکا کشته شده است.

به گزارش یک وبسایت آمریکایی که فعالیت‌های القاعده را زیر نظر دارد شاخه این سازمان در شبه‌جزیره عربستان با انتشار بیانیه ای تایید کرده که الانسی
در شهر المکلا مرکز استان حضرموت یمن کشته شده است.

دولت آمریکا هنوز خبر کشته شدن این رهبر ارشد القاعده را تایید نکرده است.
الانسی پیشتر در شماری از ویدیوهای سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان ظاهر شده و به موضع‌گیری در قبال مسایل مختلف می‌پرداخت.

چند ماه قبل این رهبر القاعده با حضور در یک ویدیو، مسئولیت حمله ماه ژانویه دو مرد مسلح به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را به عهده گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الانسی همچنین در ویدیویی دیگر، مسئولیت در اختیار داشتن یک گروگان آمریکایی به نام لوک سامرز را به عهده گرفته بود. لوک سامرز، روزنامه نگار آمریکایی، همراه با یک گروگان آفریقای جنوبی در دسامبر ۲۰۱۴ هنگامی که نیروهای آمریکایی و یمنی قصد نجات آنها را داشتند کشته شدند.

بنا به گزارش‌ها، پسر بزرگ الانسی و شماری از دیگر نیروهای القاعده نیز در حمله هوایی آمریکا به شهر المکلا، که ماه آوریل روی داد، کشته شدند.

همزمان با گسترش بی‌ثباتی در یمن، گروه القاعده در اوایل ماه آوریل کنترل شهر المکلا را در دست گرفت و شماری از اعضای این سازمان از زندان مرکزی حضرموت فرار کردند.

با این حال، قبایل محلی حضرموت چند روز بعد توانستند اغلب نیروهای القاعده را مجبور به خروج از شهر کنند.

الانسی در یکی دیگر از ویدیوهای این سازمان، مسلمانان سنی را به حمله علیه شبه‌نظامیان حوثی در یمن دعوت می‌کرد زیرا حوثی‌ها از سپتامبر ۲۰۱۴ بخش‌های وسیعی از یمن را تصرف کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016