شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله به غرفه‌ انتشارات مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب + انتقال او به بیمارستان

khazali22225.jpg
رادیو زمانه - مأموران انتظامی با همکاری مسئولان وزارت ارشاد اسلامی به غرفه انتشارات حیان و اباصالح، متعلق به مهدی خزعلی حمله کردند. مهدی خزعلی در پی این رویداد به بیمارستان منتقل شد.

مأموران انتظامی با همکاری مسئولان وزارت ارشاد اسلامی به غرفه انتشارات حیان و اباصالح، متعلق به مهدی خزعلی حمله کردند. مهدی خزعلی در پی این رویداد به بیمارستان منتقل شد.

به‌گزارش سحام‌نیوز، این حمله ظهر روز جمعه ۱۸ اردیبهشت رخ داد و مأموران انتظامی غرفه مهدی خزعلی را تعطیل و آن را به انتشارات دیگری واگذار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته است مهدی خزعلی در برابر این هجوم مقاومت کرد اما به‌ دلیل مشکلات قلبی و هیجان ناشی از این درگیری توسط مأموران به بیمارستان «امام خمینی» تهران منتقل شد.

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این‌باره به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت انتشارات حیان شرایط برخورداری از یک غرفه ۹ متری را نداشته و با توجه به محدودیت فضا، تقاضاهای ناشران و اعتراض‌های مطرح شده موضوع طی نامه‌ای به مهدی خزعلی اعلام شد و در پی آن غرفه حیان تعطیل و از فعالیت آن جلوگیری شد.

پیش از این نیز وزارت ارشاد اسلامی از اختصاص غرفه به مهدی خزعلی جلوگیری کرده بود که با پافشاری او و تهدید به اعتصاب غذای خشک در شبستان مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه کتاب، در چند روز گذشته غرفه انتشارات حیان و اباصالح دایر شده بود.

خزعلی نزدیک به یک هفته پیش در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، او را متهم کرد که «تسلیم جناح حاکم» است. خزعلی از روحانی خواست تا استعفا دهد و «امید مردم را ناامید نکند.»

مهدی خزعلی که در سال‌های اخیر چندین بار بازداشت شده، فرزند آیت‌الله خزعلی از چهره‌های محافظه‌کار ایران است. آیت‌الله خزعلی پس از رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ طی بیانیه‌ای از او اعلام برائت کرد.

بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016