شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيحات معاون اجتماعی ناجا در مورد حادثه مهاباد

ايلنا: معاون اجتماعی نيروی انتظامی در مورد حادثه مهاباد توضيحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار منتظر المهدی در حاشيه هجدهمين گردهمايی معاونين اجتماعی ناجا درباره حادثه مهاباد گفت: با تلاش شبکه‌های معاند قصد بر اين بود که به حادثه مهاباد جو امنيتی داده شود که خوشبختانه با حضور به موقع ماموران استان، جو آرامی بر استان حاکم است. مجروحين اين حادثه به صورت سرپايی مداوا شده و حادثه کشته‌ای نداشته است.

وی افزود: شبکه‌های معاند تلاش می‌کردند که نشان دهند؛ ردپايی از مظنون امنيتی يا انتظامی در پرونده وجود دارد که اعلام می‌کنيم، هيچ مظنون امنيتی و انتظامی در پرونده مهاباد نيست. فرد مظنون نيز دستگير شده و در اختيار مراکز قضايی قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منتظرالمهدی با اشاره به اينکه طی اين حادثه چند نفر دستگير شده‌اند، گفت: مظنون اصلی بلافاصله توسط مامورين انتظامی دستگير و اعتراف کرده است و مشخص شده که متهم از افراد‌‌ همان استان است.

معاون اجتماعی ناجا درباره آتش‌سوزی هتل نيز گفت: براثر جو ايجاده شده اين حادثه رخ داد و مردم نسبت به هتل و رئيس هتل اعتراض داشتند که اين اعتراض اين گونه بروز پيدا کرد.

وی در تشريح حادثه رخ داده نيز گفت: وقتی خانمی که در اتاق بود، متوجه شد که رئيس هتل و خانواده‌اش در جريان موضوع قرار گرفته‌اند، قصد داشت؛ از بالکن اتاقی که در آن حضور داشت به بالکن اتاق مجاور برود که تعادلش را از دست داده و سقوط کرده است.

وی همچنين درباره اولويت‌های سال گذشته ناجا گفت: آموزش همگانی مبتنی بر درمان و گسترش دواير مشاوره از اولويت‌های ناجا بود. در همين رابطه بيش از ۶۰۰ مرکز مشاوره در کلانتری‌ها ايجاد شد.

منتظرالمهدی با اشاره به لزوم توجه به خانواده به عنوان اولين نهاد اجتماعی گفت: بيش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره از دايره قضايی خارج شده‌اند واين موضوع يک اتفاق بسيار خوب در نيروی انتظامی است.

وی گفت: نظرسنجی‌ها نيز نشان می‌دهد؛ اولين آسيب اجتماعی موضوع خشونت است، اگر هيجان و خشونت کنترل نشود، پيامدهای غيرقابل جبرانی را خواهد داشت که اميدواريم با ارائه راهکارهای اجتماعی اين معضل کاهش پيدا کند.

معاونت اجتماعی ناجا همچنين درباره ساخت فيلم از نيروی پليس و شهدای پليس گفت: رهبری از حضور پليس هاليوودی در جامعه انتقاد داشتند و تلاش ما اين است که پليس ايرانی در جامعه نمايش داده شود. پليسی که اخلاق مدار است و به هيچ وجه از وظيفه خود کوتاه نمی‌آيد.

وی گفت: در اصل برنامه تلويزيونی ميکاييل برقراری ارتباط با مردم، تلاش پليس برای مردم و جلب مشارکت مردم با پليس بود، چرا که هر‌گاه مردم به ميدان می‌ايند، پليس با سرعت بيشتری موفق می‌شود.

وی تاکيد کرد: امنيت امروز امنيت مردم محور است. مردم بايد در ميدان کنار پليس باشند تا امنيت در جامعه محقق شود.

وی با اشاره به مرکز مستند رهپويان آرامش گفت: در اين مرکز قصد بر اين است که براساس زندگی شهدا مستند‌هايی تهيه شود. همچنين در تلاش هستيم تا با ارائه انيميشن‌هايی همانند داش سيا معضلات اجتماعی را به مردم نمايش دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016