شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بيانيه اعضای کارزار لگام درباره دستگيری نرگس محمدی

خواهان آزادی سريع و بی قيد و شرط نرگس محمدی هستيم

چنان که می دانيد درصبح ۱۵ ارديبهشت، نرگس محمدی در منزل خود جايی که با دو فرزند ۸ ساله اش زندگی می کند در پی يک ورود ناگهانی و بی اطلاع قبلی از سوی ماموران بازداشت و به زندان اوين برده شد. اين در حالی است که وی روز قبل در دادگاه انقلاب برای ادای توضيحات حاضر شده بود اما جلسه دادگاه برگزار نشد. نرگس محمدی در ماه های اخير چندين بار احضار و باز جويی شده است.دو سال قبل، درمدت زمانی که ايشان برای گذراندن سه سال حبس در زندان به سر می برد بنا به تشخيص تيم پزشکی قانونی وضع دستگاه عصبی ايشان وخيم و تحت فشار شديد گزارش شد و ناگزير تحت مداوای درمانی و مصرف داروهای متعدد قرار گرفت. در پی اين وضعيت بحرانی به خانم محمدی مرخصی داده شد و نظر رسمی بر آن بود که ايشان مطلقا تحمل کيفر را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرگس محمدی عضو کارزار لگام (لغو اعدام)، عضو کانون مدافعان حقوق بشر، فعال مدنی و روزنامه نگار است. فعاليت های ايشان همه درچارچوب قانون و مبتنی بر حق شهروندی و کاملا مصلحانه بوده است. ايشان مادر دو فرزند ۸ ساله است که اکنون کاملا بی سرپرست مانده و وضعيت نگران کننده ای دارند. خطر جانی متوجه نرگس محمدی و متوجه سرنوشت فرزندان ايشان است. افکارعمومی نيز به شدت ازاين موضوع نگران است.

به نظر ما نرگس محمدی به هر روی نبايد به زندان افکنده شود و بايد آزادانه به فعاليت های اجتماعی خود با هدف رفاه و کرامت انسانی در سرزمين ما ادامه دهد. ما خواهان آزادی سريع و بی قيد و شرط اين بانوی مردم دوست هستيم.

بابک احمدی، جعفر پناهی، عليرضا جباری، فريبرز رييس دانا، نسرين ستوده، اصغر فرهادی، اسماعيل مفتی زاده، محمد ملکی، محمد نوری زاد

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
https://www.facebook.com/karzar.legam


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016