شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

پس‌ از سال‌ها کنسرت عهدیه در لس‌آنجلس + ویدئو

ahdiehLAconcert.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - عهدیه بدیعی خواننده پیشکسوت و قدیمی موسیقی پاپ ایران پس از سال‌ها و برای نخستین همین شنبه نهم می 2015بار در شهر لس‌آنجلس کنسرت مشترکی با ستار اجرا خواهد کرد.

در حالی برنامه کنسرت مشترک عهدیه و ستار در لس‌آنجلس با استقبال گسترده ایرانیان ساکن در این شهر روبرو شده است که خانم عهدیه پیش از این فقط یک‌بار در 21 جولای 2008 میلادی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس‌آنجلس و در رسیتال پیانوی انوشیروان روحانی قطعاتی کوتاه اجرا کرد که برای بسیاری از ایرانیان حاضر در این مراسم شگفت انگیر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عهدیه که در اروپا ساکن است پس از خروج از ایران در سال 1355 خورشیدی تا اکنون ترانه جدیدی اجرا نکرده است و سکوت بلند مدت حرفه‌ای او موجب شد تا چند سال پیش شایعه درگذشت وی در اذهان عمومی متبادر گردد. با اینکه خانم عهدیه در سال‌های اخیر اجراهای محدودی در برخی شهرهای ایرانی نشین اروپا داشته است اما کنسرت این هفته او در کنار ستار که به میزبانی مجتمع فرهنگی ارتص در شمال لس‌آنجلس برگزار خواهد شد، مهمترین رویداد هنری است که خانم عهدیه در سال‌های گذشته در آن شرکت داشته است.

عهدیه بدیعی در ۱۳۲۹ خورشیدی (۱۹۵۰ میلادی) در یک خانواده بهایی در تهران زاده شد و کار خود را از برنامه کودک رادیو تهران در سال ۱۳۳۷ شروع کرد. وی که دانش‌آموخته رشته حسابداری است،از نخستین زنانی است که در ایران در سپاه دانش دختران به خدمت سربازی رفته است. از ترانه‌های معروف عهدیه می‌توان به آهنگهای «عاشق شدم من - دلم تنگه - شهزاده - میخوامش بی نهایت - درد و رنج سفر - ملا مصطفی - نگفتم مگه نگفتم - اوستا کریم - زندان - بهانه - بهار - من به تو محتاجم - دل عاشق پیشه - مگه دشمن منی» اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016