چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 اردیبهشت» محمدعلی سپانلو درگذشت
پرخواننده ترین ها

اطلاعیه کانون نويسندگان ايران در تبعيد به مناسبت درگذشت محمدعلی سپانلو


محمدعلی سپانلو به خاموشان پيوست.( ۱۳۹۴- ۱۳۱۹)

محمدعلی سپانلو، شاعر، نويسنده و پژوهشگر، پس از عمری پرتوافشانی در قلمروهای گوناگون ادبيات، خاموشی گرفت.

محمدعلی سپانلو در شمار نخستين هموندانِ بنيانگذار کانون نويسندگان ايران – اسفند ۱۳۴۶ در تهران- بود و در درازنای چند دهه گذران پُرفراز و نشيب کانون تا به امروز در چشم اندازهای اساسنامه ی اين نهاد فرهنگی فعاليت داشت و از آزادی قلم دفاع می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محمدعلی سپانلو در سال های نخستين کانون نويسندگان ايران مسؤليت دفترهای کانون را به عهده داشت، و هم به عنوان عضو هيات دبيران کانون در پيشبرد اهداف کانون همت می ورزيد. مسؤليت پذيری او در دوره های بعدی کانون نيزادامه داشت، و نگارش کتاب سودمند "سرگذشت کانون نويسندگان ايران" از آن جمله است.

محمدعلی سپانلو در روز دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ماه ۱۳۹۴ خورشيدی چشم از جهان فرو پوشيد، در حالی که انبوهی کتاب شعر، ترجمه و تاليف ازخود به يادگار گذاشت تا سخنگويان او و ادامه ی زندگی تاريخی اش باشند.

در گذشت همکارمان محمدعلی سپانلو را به هموندانمان در کانون نويسندگان ايران و جامعه ی فرهنگی ايران، و به ويژه به شاعر گرانقدر پرتونوری علاء و فرزندان شاعر، شهرزاد و سندباد سپانلو تسليت می گوئيم.

کانون نويسندگان ايران در تبعيد
۲۲ ارديبهشت ماه ۱۳۹۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016