پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

باراک اوباما در کاخ سفید با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد

بی بی سی ـ باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید دیدار کرد.

آقای اوباما در این دیدار با ستایش از روابط دو کشور گفت "ما تلاش می‌کنیم به چنین رابطه‌ای در زمانی بسیار چالش‌برانگیز ادامه دهیم."

ولیعهد عربستان سعودی هم در دیدار با آقای اوباما گفته است که کشورش اهمیت ویژه‌ای برای روابط استراتژیک خود با آمریکا قائل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس‌جمهوری آمریکا سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را به کمپ دیوید دعوت کرده اما ملک سلمان، پادشاه عربستان به دلایلی از انجام این سفر خودداری کرده است.

سران عربستان، قطر، کویت، عمان، بحرین و امارات متحده عربی، کشورهای تشکیل دهنده شورای همکاری خلیج فارس به آمریکا دعوت شده‌اند اما بیشتر آنها به آمریکا سفر نمی‌کنند.

مقام‌های سعودی گفته‌اند که پادشاه عربستان به دلیل گشایش یک مرکز خیریه و همچنین اوضاع یمن به آمریکا سفر نکرده اما بیشتر کارشناسان معتقدند که دلیل کار او، نشان دادن نارضایتی‌اش از سیاست‌های آمریکا بوده است.

پادشاه عمان و رئیس امارات عربی متحده هر دو اعلام کرده‌اند که به دلیل مشکلات جسمی قادر به حضور در کمپ دیوید نیستند. پادشاه بحرین نیز به جای سفر به آمریکا به لندن سفر می‌کند. او قرار است با ملکه الیزابت دوم دیدار کند و سپس در نمایشگاه سلطنتی اسب‌ حضور یابد.

شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از تلاش‌های آمریکا در زمینه مناقشه هسته‌ای ایران خشنود نیستند. این کشورها عمدتا با بدبینی به تفاهم اخیر ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک می‌نگرند.

آقای اوباما در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی گفت که در نشست کمپ دیوید در باره وضعیت یمن و آتش‌بس در این کشور مذاکره خواهد شد.

عربستان سعودی ایران را متهم می‌کند که در یمن، از نیروهای حوثی حمایت می‌کند، اتهامی که ایران آن را رد می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید آمریکا در نشست کمپ دیوید به احتمال قوی پیشنهاد کمک‌های نظامی بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را ارائه خواهد کرد. آمریکا همچنین به این کشورها پیشنهاد برگزاری مانورهای نظامی مشترک را خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016