پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

يمن سفير خود را از تهران فراخواند

دولت يمن در اقدامی اعتراض آميز،‌ سفير خود را از تهران فراخواند.

به گزارش عصرايران ، شبکه اسکای نيوز عربی نوشت که دولت رئيس جمهور فراری يمن سفير خود را از تهران فراخواند. اين اقدام در اعتراض به سياست های ايران در برابر يمن انجام شد.

عبدربه منصور هادی رئيس جمهور فراری يمن به همراه شماری از وزيران و مقامات ارشد کشوری و لشکری، هم اکنون در رياض پايتخت عربستان سعودی مستقر است و دولت در تبعيد تشکيل داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته در اين خبر به اين موضوع اشاره نشده است که سفير يمن از تهران به کجا فراخوانده شده است زيرا رئيس جمهور يمن نيز پس از فرار از يمن در عربستان به سر می برد.

"رياض ياسين" وزير خارجه دولت در تبعيد يمن نيز تهديد کرد روابط ديپلماتيک با تهران را قطع می کند.
وی همچنين گفت: در صورتی که کشتی ايرانی بدون کسب مجوز قبلی وارد آب های يمن شود همه اقدامات برای مقابله با اين کشور بکارگرفته خواهد شد.

هلال احمر ايران يک فروند کشتی حامل کمک های بشردوستانه به سمت يمن اعزام کرده است. آب های يمن در محاصره نيروهای نظامی ائتلاف سعودی است.

سفارت يمن در تهران هم اکنون در اختيار ديپلمات های دولت در تبعيد يمن (دولت رئيس جمهور فراری يمن) است.

دولت ايران همزمان با حفظ روابط با سفير و ديپلمات های دولت در تبعيد يمن در سفارت اين کشور در تهران، دولت حوثی ها (گروه انصارالله) در صنعا را به رسميت می شناسد.

هم اکنون در يمن،‌ دو دولت در حال فعاليت هستند. دولت نخست هم اکنون کنترل صنعا پايتخت و ۹۰ درصد خاک يمن را در دست دارد و توسط ائتلاف حوثی ها و حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح رئيس جمهور سابق يمن تشکيل شده است.

دولت دوم به رهبری عبدربه منصور هادی رئيس جمهور فراری يمن در رياض مستقر است.

دولت حوثی ها روابط خوبی با ايران دارد و از تهران حمايت می کند در مقابل دولت هادی مخالف سياست های تهران است.

سازمان ملل متحد و ساير کشورهای جهان دولت هادی را به رسميت می شناسند و هنوز هيچ کشوری به استثنای ايران، دولت حوثی ها را به رسميت نشناخته است.

دولت هادی از حمله نظامی ائتلاف سعودی به يمن حمايت می کند در حالی که دولت حوثی ها به مقابله با اين حملات برخواسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016