شنبه 26 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زیباکلام: وزیر کشور تغییر نکند دودش به چشم روحانی خواهد رفت

sadegh-zibakalam-saham-news-e1431182155127.jpg
سحام- روزنامه آرمان در شماره روز ۲۵ اردیبهشت خود، در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام، با انتقاد از عملکرد وزیر کشور، تصریح کرد که اگر رئیس جمهور در آستانه انتخابات مجلس دهم اقدام به تغییر در وزارت کشور نکند، مجلسی همانند مجلس نهم شکل خواهد گرفت که دود آن به چشم خود روحانی خواهد رفت. بخش‌هایی از این یادداشت در پی می آید:

اگر بخواهیم به یکی از وزرا انتقاد کنیم باید عملکرد وزیر کشور را مورد انتقاد قرار دهیم و عزل و نصب‌های مربوط به این وزارتخانه که به‌خوبی صورت نگرفته است. در عزل و نصب‌ها افرادی که شایستگی دارند در نظر گرفته نشده‌اند و از جریان فکری اصلاحات که درمقاطعی در ستاد انتخاباتی آقای روحانی فعال بودند و سابقه خوب مدیریتی هم دارند استفاده‌ نشده است. اغلب فعالان ستادهای انتخاباتی آقای روحانی در شهرستان‌ها از عملکرد وزیر کشور گلایه‌مند هستند من تقریبا در هر استانی که در ظرف دو سال گذشته سفرکرده‌ام این گلایه را از زبان تمامی فعالان اصلاح‌طلب و حتی اعتدالیون استان‌ها شنیده‌ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گلایه به خاطر انتصاب‌هایی صورت گرفته که نباید صورت می‌گرفت و هم گلایه‌هایی به خاطر انتصاباتی که صورت نگرفته است و بهتر بود صورت می‌گرفت. به‌عنوان‌ مثال فردی که زمان آقای احمدی‌نژاد فرماندار بوده که در آن زمان نیز عملکرد خوبی نداشت تنها به خاطر وابستگی سیاسی، جناحی یا به توصیه نمایندگان مجلس مجدد در این دولت منصوب‌شده است.

به همین دلیل کسانی که در استان یا ستادهای اصلاح‌طلبان یا ستادهای آقای روحانی فعالیت داشته‌اند گلایه می‌کنند که چرا این فرد باید هنوز فرماندار یا مدیر باشد. آقای رحمانی فضلی باید پاسخ دهند که ملاک وزارت کشور و آقای رحمانی فضلی برای انتصاب این افراد چه بوده است؟ آیا به‌ واسطه دانش آن‌ها بوده، یا تجربه‌شان، لیاقت، توانایی، کاردانی، یا به‌واسطه نزدیکی به اصلاح‌طلبان؟! باکمال تأسف باید بگویم ملاک و معیار آقای رحمانی فضلی در بسیاری از موارد تعامل با نمایندگان مجلس بوده است.

شایسته است آقای روحانی به فکر تغییرات در وزارت کشور باشد چرا که در غیر این صورت دود عملکردشان در چشم اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016