سه شنبه 29 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سفر هيئت سياسی طالبان به تهران

• هيئتی متشکل از نمايندگان دفتر سياسی طالبان به تهران سفر کرده است. در حاليکه طالبان در پی بهبود روابط خود در منطقه است، سازمان‌های اطلاعات مخفی پاکستان و افغانستان برای نبرد با طالبان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دویچه وله ـ شماری از نمايندگان سياسی طالبان افغانستان به ايران سفر کرد‌ه‌اند. خبرگزاری تسنيم در "گزارشی اختصاصی" از ورود هيئتی متشکل از اعضای دفتر سياسی طالبان افغانستان در قطر به تهران خبر داده است. اين هيئت به رهبری طيب آغا، مسئول دفتر سياسی طالبان در قطر دوشنبه (۱۸ مه/ ۲۸ ارديبهشت) وارد تهران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



طيب آغا معاون مطبوعاتی و مترجم ملاعمر، رهبر طالبان است. گفته می‌شود طيب آغا در شمار معدود افرادی است که با ملاعمر ارتباط مستقيم دارد. طيب آغا رياست کميته سياسی طالبان را بر عهده دارد که وظيفه آن تعيين اهداف سياسی طالبان و گسترش ارتباطات آن با دولت‌های خارجی است.

به گزارش تسنيم، نمايندگان طالبان افغانستان در نخستين روز سفر خود با مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران ديدار و پيرامون مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. جزئيات بيشتری از اين ديدارها اما منتشر نشده است.

هيئت سياسی طالبان افغانستان پيش‌تر نيز دو بار به ‌منظور ديدار با مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران و شرکت در "کنفرانس بين‌المللی بيداری اسلامی" به ايران سفر کرده بود.

يادداشت تفاهم سازمان‌های اطلاعات مخفی پاکستان و افغانستان

سفر هيئت سياسی طالبان افغانستان به تهران در حالی صورت گرفته است که سازمان‌های اطلاعات مخفی افغانستان و پاکستان، پس از سال‌ها تنش سرانجام بر سر طرح مشترکی برای مبارزه با اسلا‌م‌گرايان افراطی اين گروه به توافق رسيدند.

به نقل از سخنگوی ارتش پاکستان، سازمان اطلاعات مخفی ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات مخفی افغانستان روز دوشنبه (۱۸ مه/ ۲۸ ارديبهشت) يادداشت تفاهمی امضا کردند که بر اساس آن دو طرف ضمن تبادل اطلاعات، عمليات‌های خود عليه شبه‌نظاميان طالبان را هماهنگ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان در اسلا‌م‌آباد، مقامات بلندپايه سياسی و نظامی پاکستان و افغانستان پس از پايان عمليات نظامی ناتو در افغانستان (پايان سال ۲۰۱۴ ميلادی) و با توجه به افزايش فعاليت‌های تروريستی شبه‌نظاميان طالبان در افغانستان به يکديگر نزديک شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016