چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی دوباره در لباس سپاه ظاهر شد + تصویر

اسنا - مراسم دانش‌آموختگی دانشجويان افسری و تربيت پاسداری دانشگاه امام حسين(ع) امروز با حضور فرمانده معظم کل قوا و حضور مجدد محسن رضايی با لباس فرم سپاه در دانشگاه امام حسين(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) خبر بازگشت محسن رضايی به سپاه از اوايل سال جديد قوت بيشتری گرفته بود، که با حضور امروز قطعيت آن ثابت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين گفته شده بود که محسن رضايی طی نامه‌ای درخواست بازگشت خود به سپاه را مطرح کرده و با اين بازگشت جهت تدريس در دانشگاه موافقت شده است.

رضايی که چندسالی می‌شد از فضای نظامی به فضای سياسی وارد شده بود، شايد با تصميم دوباره به پوشيدن لباس سپاه قصد دارد در زمينه انتقال تجربيات خود به کادر اين نهاد وارد عمل شود و دانسته‌های خود را به ديگر سپاهيان منتقل کند.

کنعانی‌مقدم از همفکران محسن رضايی در گفت‌وگويی در اين زمينه درباره ادامه فعاليت سياسی او گفته بود: امام‌خمينی (ره) فرمودند نظامی‌ها نبايد در گروه‌ها يا احزاب سياسی باشند.

محسن رضايی در خرداد ۱۳۵۸ واحد اطلاعات و بررسی‌های سياسی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنيان نهاد و به عضويت شورای فرماندهی سپاه درآمد. در شهريور ۱۳۶۰ از سوی حضرت امام خمينی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمين فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ريزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به ۳ نيروی زمينی، دريايی و هوايی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب ۵ نيرو سازماندهی کند. در اين دوره همچنين اقدام به تأسيس ۲ دانشگاه امام حسين (ع) و بقيه الله (عج) نمود و به منظور بهره‌گيری از ظرفيت يگان‌های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح‌های عظيم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء را برعهده گرفت.

وی در شهريور ۱۳۷۶ پس از قبول استعفای وی توسط رهبر معظم انقلاب، به عنوان «دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام» منصوب شد و مطالعات اوليه برای تنظيم سند چشم انداز ۲۰ سالۀ ايران را آغاز کرد. وی با تکميل تحصيلات خود در مقطع دکتری اقتصاد دانشگاه تهران، عهده دار مسئوليت ادارۀ کميسيون اقتصاد کلان مجمع تشخيص مصلحت نظام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016