پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه ايران به سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه ايران در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت که تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ايران نيز مشخص نشود و به نتيجه نرسد توافقی نخواهد بود.

به گزارش تسنيم، مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمريکا مبنی بر اينکه آمريکا اگر به تضمين های لازم برای دسترسی به ابعاد فعاليت‌های هسته‌ای ايران نرسد؛ توافق را امضا نخواهد کرد گفت: تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ايران نيز مشخص نشود و به نتيجه نرسد توافقی نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افخم اضافه کرد:‌ نظرات ايران در همه موارد به صورت مشخص و شفاف از ابتدای مذاکرات مطرح شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ايران گفته بود: همچنان در حال مذاکره برای دسترسی آژانس به همه افراد و مکان‌هايی هستيم که نياز دارد.

ماری هارف، در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات روز گذشته رهبر ايران مبنی بر ممنوعيت کامل دسترسی بيگانگان به مراکر نظامی و دانشمندان هسته‌ای گفت: همان‌طور که قبلاً گفتيم، قصد نداريم به‌صورت علنی مذاکره کنيم. ما قصد نداريم به هيچ‌يک از اظهارات رهبری معظم پاسخ دهيم، اما همان‌طور که بارها گفتم و وزير امور خارجه آمريکا نيز گفته است ما و ايران موافقت کرده‌ايم که به روندی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی بپردازيم و بخشی از اين روند شامل دسترسی است و براساس پروتکل الحاقی که ايران اجرا خواهد کرد و گفته است آن را به‌عنوان بخشی از اين توافق اجرا خواهد کرد، به آژانس بين المللی انرژی هسته‌ای دسترسی داده می‌شود.

وی افزوده است: بنابراين اين مسئله يکی از موضوعات در جريان مذاکرات است اما اگر ما تضمين‌های لازم برای دسترسی به ابعاد نظامی احتمالی مربوط به سايت‌ها يا فعاليت‌ها را به دست نياوريم، اين برای ما مشکل خواهد بود و ما اين مسئله را بيان کرديم. ما می‌خواهيم ببينيم چگونه می‌توانيم اين کار را در پنج هفته آينده انجام دهيم.

ماری هارف اضافه کرد: به‌طور کلی درباره دسترسی بايد بگويم ما با مسير به‌سمت جلو برای حل ابعاد نظامی احتمالی موافقت کرديم اما من نمی‌خواهم به‌طور خاص در اين زمينه صحبت کنم اما روشن است تأسيسات، اطلاعات و افراد در اين گروه قرار می‌گيرد و اين يکی از موضوعات در جريان مذاکرات است. ما درباره روند برای تهيه فهرست موافقت کرديم اما اگر درباره دسترسی‌ها به کف خواسته خود نرسيم توافق را امضا نخواهيم کرد. ما همچنان در حال مذاکره درباره همه افراد و مکان‌هايی هستيم که آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای نياز به دسترسی به آنها دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016