شنبه 2 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مسعود پدرام آزاد شد

مسعود پدرام، از زندانيان سياسی سبز، با پايان دوره محکوميت از زندان اوين آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، دکتر مسعود پدرام پژوهشگر علوم سياسی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی بعداز ظهر امروز شنبه دوم خرداد، با پايان دوره محکوميت چهار ساله اش از بند ۳۵۰ زندان اوين آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مسعود پدرام بيست و يکم آبان ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم سه سال حبس مربوط به بازداشت گسترده فعالان ملی مذهبی در سال ۷۹ توسط نيروی اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوين منتقل شد، حکمی که بر اساس قانون، با توجه به مرور زمان، قابل اجرا نبود.

چندی بعد و با پرونده سازی بازجويان اطلاعات سپاه حکم يک سال حبس تعزيری ديگر نيز به اتهام تبليغ عليه نظام عليه اين زندانی سياسی صادر و اجرا شد.

اين فعال ملی مذهبی که حدود شش ماه از دوره محکوميت خود را در سالهای ۷۹ و ۸۰ در بازداشتگاه عشرت آباد سپاه گذرانده بود و به علاوه برای پنج سال از حقوق اجتماعی محروم شده است، امروز دوم خرداد با پايان يافتن دوره محکوميت چهارساله اش، از بند ۳۵۰ زندان اوين آزاد شد.

تاليف «سپهر عمومی روايتی ديگر از سياست: نظريات آرنت و هابرماس»، «روشنفکران دينی و مدرنيته در ايران پس از انقلاب» و ترجمه کتاب «زندگی و زمانه دموکراسی ليبرال» از جمله آثار منتشر شده مسعود پدرام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016