یکشنبه 3 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

درخواست امام‌جمعه خرم‌آباد برای برخورد با برگزارکنندگان جشن گلونی + تصاویر

تقاطع - "امام‌ جمعه‌" خرم‌آباد با انتقاد از برگزاری جشن گُلوَنی (سربند سنتی زنان لُر) در این شهرستان، خواهان برخورد با برگزارکنندگان این جشن در "اداره میراث فرهنگی" استان لرستان شد.

به گزارش خبرگزاری "فارس"، احمد میرعمادی، در نمازجمعه روز ۱ خرداد (۲۲ می‌) خرم‌آباد گفت: «آنچه که در این برنامه اتفاق افتاد مایه شرم و رسوایی است و روشن است که گناه و معصیت در این برنامه اتفاق افتاده است؛ اما سوال اینجا است که یک نهاد دولتی چگونه به خود اجازه می‌دهد که یک برنامه رقص برای زنان و مردان ایجاد کند؟»

galooniUSA1.jpg

galooniUSA3.jpg

میرعمادی با بیان این‌که «گُلوَنی نشانه حرمت، نجابت و کرامت زن است و از این بی‌بندوباری و بی‌حجابی‌ها به دور است» افزود: «نکته قابل تأمل این است که میراث فرهنگی استان لرستان چگونه بودجه خود را در اختیار برنامه‌ای قرار می‌دهد که به دنبال ترویج بی‌بندوباری است و چگونه بودجه و اعتبار را خلاف قانون هزینه می‌کند و اصلاً آیا ۲۶ اردیبهشت به عنوان روز گلونی ثبت شده است؟ و آیا مسوولی مجوز این کار غیرقانونی را داده است؟»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنین از برگزارکنندگان جشن گُلوَنی در خرم‌آباد پرسید که «اگر عرضه این کار را نداشتند، پس چرا آن را برگزار کردند و آبروی زنان و دختران لر را بردند؟»

"امام جمعه" خرم‌آباد در پایان اظهارات خود مدعی شد که «خانواده‌های بسیاری نسبت به برگزاری این مراسم و پخش شدن عکس زنان و دختران خود در فضای مجازی گلایه دارند».

galooniUSA2.jpg

galooniUSA4.jpg

او هم‌چنین از مقامات استان لرستان خواست تا «هرچه زود‌تر مسوولان و عوامل برگزارکننده این برنامه را عزل و برکنار کنند» و از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی نیز درخواست کرد که «به این موضوع رسیدگی کنند تا با خاطیان برگزارکننده این برنامه به صورت جدی برخورد شود».

جشن سالانه‌ی گُلوَنی، عصر روز شنبه (۲۶ اردیبهشت‌-۱۶ می‌) در باغ تاریخی “گلستان” واقع در حریم شمال شرقی “قلعه فلک‌الافلاک” خرم‌آباد با شرکت بیش از ۱۵۰۰ نفر برگزار شد.

به دنبال آن، شماری از رسانه‌های حامی حکومت ضمن انتشار تصاویری سانسورشده از این جشن نوشتند که در جریان برگزاری آن، “رقص مختلط زن و مرد”، “ترویج بی‌حیایی” و “اقدامات خلاف عرف جامعه” مشاهده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016