جمعه 8 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پس از تکذیب محسنی اژه‌ای؛ پرونده فساد مالی ناجا و احمدی‌مقدم در دادسرا + تصاویر

moghadamshaeeArrst1.jpg
به گزارش کلمه، برخلاف غلام‌حسین محسنی اژه ای که در نشست مطبوعاتی خود حاضر به توضیح شفاف درباره پرونده فساد در بنیاد تعاون ناجا نشد و با اگر و اما از کنار آن عبور کرد، عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل که از طرف مجلس در«ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» عضویت دارد، تصریح کرد که «این پرونده در قوه قضاییه در مرحله بررسی است.»

اژه‌ای روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این پرونده گفته بود: «هر موردی که از سوی مقام‌های رسمی مبنی بر وقوع جرم گزارش شود، قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند. اگر در این مورد هم گزارشی با مستندات به ما اعلام شود، دستگاه قضا وارد خواهد شد.»

اما عضو ناظر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: «در این خصوص اتهاماتی وارد شده است که به دستگاه قضایی ارجاع شده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.» وی در عین حال همانند اژه‌ای گفته که «تاکنون هیچ اتهام یا بازداشتی برای فرماندهی نیروی انتظامی پیش نیامده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یوسفیان ملا که با سایت خبری جارپرس گفت‌وگو کرده، در خصوص دخیل بودن قالیباف، پسرش و یکی از معاونان وی در این پرونده هم گفته است: «هنوز هیچ اتهامی متوجه کسی نشده و دستگاه قضایی به تازگی رسیدگی آن را شروع کرده است. به دلیل این‌که هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده و گزارشی نیز به ما نرسیده است نمی توانم بگویم که این افراد در این پرونده دخیل هستند یا خیر.»

مجلس پیش از این با فشار و اعمال نفوذ برخی سرداران ذی‌نفع، تحقیق و تفحص از تخلفات صورت گرفته در بنیاد تعاون ناجا را مسکوت گذاشته بود. هرچند برخی نمایندگان در مصاحبه‌هایی گفته بودند که اصل تخلف قابل انکار نیست و حفاظت اطلاعات ناجا هم وقوع تخلف را تایید کرده است.

حالا این عضو کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی که برای اولین بار به طور رسمی وقوع فساد در بنیاد تعاون ناجا را تایید کرده، وعده داده که «حداکثر یک الی دو هفته دیگر این مسائل شفاف سازی می شوند.»

کلمه ۲۹ اردیبهشت‌ماه گذشته به نقل از منابع مطلع سیاسی و پارلمانی خبر داد یک شبکه بزرگ فساد اقتصادی در ناجا کشف شده که تعدادی از سرداران سابق ناجا و سپاه از جمله سردار ق.(قنبرپور) مدیرعامل سابق بنیاد تعاون ناجا در این ارتباط در بازداشت هستند و احمدی مقدم فرمانده سابق پلیس نیز در این ارتباط دست‌کم دو روز در بازداشت و تحت بازجویی بوده است.

در آن گزارش اشاره شده بود رقم ابتدایی سوء استفاده کشف شده در این پرونده، ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که با توجه به ثروت هنگفتی که در اختیار بنیاد تعاون ناجا قرار دارد، احتمال افزایش چشم‌گیر آن هست.

سخنگوی قوه قضاییه روز دوشنبه بازداشت احمدی مقدم را به شدت تکذیب کرد، اما کلمه در واکنش تصریح کرد که احتمالا اژه‌ای قصد تقیه داشته است، و نوشت: «مهم نیست که آقای اژه‌ای می‌خواهد تقیه کند و دستگیری فرمانده سابق را تکذیب کند. فرقی نمی‌کند که نام برخورد صورت گرفته با احمدی مقدم را دستگیری و بازداشت بگذارند یا تحقیق، و محل نگهداری او را بازداشتگاه بنامند یا تحت نظرگاه و یا خانه امن.»

اکنون به نظر می رسد حامیان احمدی مقدم در سایت‌های امنیتی و نظامی به یک‌باره چند خبر و تصویر از وی منتشر کرده‌اند تا واقعیت غیبت سه ماهه او در ملأعام را پنهان کنند.

حضور اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع فرماندهان سپاه

moghadamshaeeArrst2.jpg

دیگربان - اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده سابق پلیس در بیست و چهارمین مجمع «پیشکسوتان جهاد و شهادت» حاضر شد.

این مراسم شامگاه سه‌شنبه (پنجم خرداد) در تهران و با حضور محسن رضایی، علی شمخانی٬ حسین دهقان و برخی دیگر از فرماندهان سپاه برگزار شد.

در یک هفته گذشته اخبار و گزارش‌هایی از حصر خانگی احمدی‌مقدم به اتهام دست داشتن در یک پرونده فساد مالی در بنیاد تعاون «ناجا» منتشر شده بود که قوه قضائیه این گزارش‌ها را تکذیب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016