جمعه 8 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فیفا در مورد ادامه ریاست سپ بلاتر رای‌گیری می‌کند

150529050507_sepp_blatter_speech_3_640x360_getty.jpg
رای‌گیری برای انتخاب رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، امروز در شهر زوریخ سوئیس در حالی انجام می‌شود که این فدراسیون همچنان در شوک رسوایی مربوط به اتهامات فساد در میان مقاماتش است.

۲۰۹ عضو فیفا در این انتخابات که در کنگره سالانه آن در زوریخ برگزار می‌شود، شرکت دارند. سپ بلاتر، رییس کنونی فیفا، می‌خواهد برای بار پنجم عهده‌دار این مقام شود و تنها رقیب او در این انتخابات علی بن حسین، شاهزاده اردنی است.
آقای بلاتر که چهار دوره در این پست بوده است، در انتخابات امروز با علی بن حسین رقابتی سختی خواهد داشت.

اعلام جرم دادگستری آمریکا علیه ۹ مقام ارشد فیفا و دستگیری ۷ تن از آنها توسط مقام های آمریکایی و سوئیسی ، کار سپ بلاتر را سخت کرده است.

آقای بلاتر اذعان دارد که این موضوع باعث شرمساری فوتبال جهان شده و آن را خوار کرده است اما می‌گوید که مجددا اعتماد را به فوتبال برمی‌گرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفته است که نمی‌توانسته همه آدم‌ها را زیر نظر داشته باشد اما اجازه نمی‌دهد حیثیت فوتبال لجن‌مال شود.

سپ بلاتر ۷۹ سال دارد و شاهزاده علی ۳۹ ساله است. هر دوی آنها قبل از رای‌گیری پانزده دقیقه فرصت صحبت دارند و پس از آن، تمامی ۲۰۹ عضو فیفا در رای‌گیری شرکت می‌کنند.

برای برنده شدن در این انتخابات، دو سوم مجموع آرا یا ۱۴۰ رای لازم است. اگر هیچیک از کاندیداها نتوانند این تعداد رای به دست بیاورند، دور دوم رای‌گیری برگزار می‌شود که در آن حتی با وجود آن که فقط دو نفر کاندیدا هستند، تنها یک اکثریت ساده لازم است.

سپ بلاتر در میان فدراسیون‌های فوتبال آسیا، آمریکا و آفریقا محبوبیت زیادی دارد.

اما میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، گفته است که از سپ بلاتر خواسته است استعفا کند.

آقای پلاتینی گفته است که اکثریت اعضای اروپایی فیفا به علی بن حسین رای می‌دهند.

قرار است مقام‌های فیفا که در سوئیس دستگیر شده‌اند به آمریکا فرستاده شوند. وزیر دادگستری آمریکا گفته است که این مقام‌های فیفا فوتبال را در سطح جهان به فساد کشانده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016