یکشنبه 10 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نقاشی سهراب سپهری رکورد تاریخی زد + تصاویر

چهارمین حراج تهران با فروش تابلویی از سهراب سپهری با قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رکورد همه حراج های تاریخ ایران زده شد و فروش کل ۲۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان بدست آمد.

به گزارش مهر، روز گذشته جمعه ۸ خرداد ماه حراج تهران مثل گذشته با اجرای رضا کیانیان همراه بود و با حضور جمعی از مجموعه داران، گالری داران، خریداران و همچنین افرادی چون سید محمد بهشتی، اجمد مسجدجامعی، عبدالحسین مختاباد، حجت الاسلام محمدعلی زم، علی مرادخانی، بهرام رادان، علی دایی و... برگزار شد.

کیانیان در ابتدای این جلسه گفت: ما فکر نمی کردیم دومین حراج تهران برگزار شود و حالا خیلی خوشحالم که چهارمین دوره آن برگزار می شود که البته باید از علیرضا سمیع آذر ممنون باشیم.

sepehri_auctionR1.jpg

اولین اثری که در حراج تهران چکش خورد، کاری از جلیل رسولی با عنوان «مرغ بسم الله» بود که بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و ۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بعدی کاری بود از هادی روشن ضمیر که قیمت پیشنهادی آن ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان بود و ۱۵ میلیون تومان فروخته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


sepehri_auctionR2.jpg
اثر حسین محجوبی با عنوان «خاطره درختی با شکوه در پاییزی در سوئد» بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد شده بود و با قیمت بیشینه ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اولین اثری که با جملات رضا کیانیان قیمت آن به بالای ۱۰۰ ملیون تومان افزایش پیدا کرد یک نقاشی از مهدی ویشکایی بود که بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر نقاشی کیخسرو خروش که طرحی از یک منظره را داشت با قیمت ۴۰ میلیون تومان خریداری شد.

sepehri_auctionR3.jpg
یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون برای تابلوی سپهری
اما اثری که فروش آن هیجان زیادی را به همراه داشت و با صدای کیانیان بر آن افزوده می شد، تابلوی نقاشی سهراب سپهری بود که بین ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود. سال گذشته نیز آثاری از وی در حراج تهران ارایه شده بود که رکوردهای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را ثبت کرد و تابلوی امسال وی با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید که تشویق های حاضران را در بر داشت.

sepehri_auctionR4.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016