دوشنبه 11 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پایان دو سال تبعید احمدرضا احمدپور، زندانی سیاسی

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدپور، روحانی اصلاح طلب، از پایان تبعید اجباری خود خبر داد.

به گزارش سحام، این زندانی سیاسی سبز که از دو سال قبل برای ادامه حکم خود به شهرستان ایذه تبعید شده است، از مکاتبه دادستان ویژه روحانیت خوزستان با کلانتری شهرستان ایذه درباره وضعیت خود خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای احمدپور گفته است که «دادستان ویژه روحانیت خوزستان(اهواز) طی نامه‌ای رسمی به کلانتری ۱۲ شهرستان ایذه(پاسگاه ناظر بر اقامت اجباری) آزادی وی را ابلاغ کرده است.»

به گفته آقای احمدپور، در آن نامه دادستانی ویژه روحانیت خطاب به کلانتری ۱۲ ایذه نوشته است: «عطف به نامه شماره ۶۸۹۱/۲۱۵۳ … در خصوص آقای سید احمدرضا احمدپور به اطلاع می‌رساند نامبرده از یوم جاری به مرخصی پایان اقامت اجباری اعزام و النهایه آزاد می‌باشد.»

به گزارش کلمه، معنای این دستور، اجرا شدن قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ برای این زندانی سیاسی است که حداکثر مدت تبعید را دو سال تعیین کرده است.

این زندانی سیاسی سبز گفته است که «با توجه به لغو امتیازاتی مانند امتیاز مدارک علمی و حوزوی، قطع شهریه، خلع لباس و ممنوع الخروجی تقریبا یک قرنی خود، امکان فعالیت اقتصادی و گذران زندگی معمولی را نیز ندارد و به همین دلیل آزادی خود را نه احساس می‌کند و نه باور.»

این روحانی منتقد، از تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۲۶ لغایت ۱۴۷۲/۱۰/۲۶ به ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است!

احمدرضا احمدپور، جانباز شیمیایی، محقق حوزه، عضو حزب جبهه مشارکت شاخه قم و نویسنده وبلاگ «پژواک خاموش» بوده است که حکم محکومیت خود را از دادگاه تجدیدنظر ویژه روحانیت قم دریافت کرد.

وی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت از طریق ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، به سه سال حبس در زندان اهواز و ده سال تبعید به شهر ایذه محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. او در تمامی مراحل رسیدگی به اتهاماتش، از دسترسی به وکیل قانونی محروم بوده و دادگاه وی برخلاف قانون غیرعلنی برگزار شده است.

احمدپور که از جانبازان جنگ تحمیلی است به دلیل حضور در مناطق شیمیایی تحت نظر پزشک بوده است. وی هم‌چنین از دیسک کمر نیز رنج می برد ولی با نادیده گرفتن اوضاع جسمی وی این حکم توسط دادگاه ویژه روحانیت صادر، اجرا و اکنون نیز به اتمام رسیده است.

وی در سال ۸۸ و در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت، توهین به رهبری و نشر اکاذیب به یک‌سال حبس محکوم شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016