جمعه 15 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

"کنایه‌ خامنه‌ای به رفسنجانی": برخی می‌خواهند شخصیت امام را تحریف کنند

دیگربان - علی خامنه‌ای سخنرانی خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد درگذشت روح‌الله‌ خمینی را به رد اظهارات دو سال گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی اختصاص داد.

آقای خامنه‌ای روز پنجشنبه (۱۴ خرداد) در جنوب تهران بی‌آنکه نامی از هاشمی رفسنجانی ببرد گفت کسانی در ایران تلاش می‌کنند شخصیت خمینی را «تحریف» کنند.

وی افزوده این افراد خمینی را «شخصیت محترمی» معرفی می‌کنند که روزگاری «فعال» و «مفید» بود و بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد که این تعریفی «غلط» است.

94khomAnivDeath1.jpg

94khomAnivDeath5.jpg

خامنه‌ای اضافه کرده «خطر تحریف امام» باید به عنوان یک هشدار برای مسئولان کشور، صاحب نظران فکری انقلاب و شاگردان قدیمی «امام» به شمار رود.

رهبر جمهوری اسلامی گفته در زمان خمینی و پس از مرگ وی نیز کسانی «حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می‌دادند در حالی که ارتباطی به امام نداشت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزوده این افراد تلاش می‌کنند «امام را به صورت یک آدم لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینه‌های سیاسی٬ فکری و فرهنگی وجود ندارد٬ معرفی کنند.»

خامنه‌ای در بخش‌های دیگری از سخنان خود به بازتعریف شخصیت روح‌الله خمینی پرداخت و به بخش‌هایی از نظرات وی اشاره کرد که در سال‌های اخیر به محل اختلاف تبدیل شده است.

مواجهه با آمریکا٬ غرب٬ سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و برخی مسائل روز جامعه ایران از نگاه «انقلابی» خمینی مهمترین محور‌های سخنرانی خامنه‌ای را تشکیل می‌داد.

خامنه‌ای در سخنان خود کنایه‌هایی هم به حسن روحانی٬ برخی مقام‌های دولتی و منتقدان سیاست‌های خود وارد کرد.

94khomAnivDeath2.jpg

94khomAnivDeath3.jpg

94khomAnivDeath4.jpg

94khomAnivDeath6.jpg

94khomAnivDeath7.jpg

گزارش ایسنا از حواشی مراسم بیست‌وششمین سالگرد ارتحال خمینی
بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور سران قوا و جمع کثیری از دوستداران بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار و با حضور مردم در حرم امام (ره) ساختمان جدید حرم امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیست و ششمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه،‌ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام، نوه‌های امام راحل (سیدعلی و سیدیاسر) و تعدادی از مسئولین کشوری و لشکری حضور داشتند و با حضور مردم و مسئولین ساختمان جدید حرم امام (ره) در مراسم امروز افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، امیر صالحی فرمانده ارتش، وزرای دولت، تعدادی از فرماندهان ارتش و سپاه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین و تعداد زیادی از مسئولین کشوری و لشکری همچنین تعدادی از سفرای کشورهای خارجی از جمله حاضرین در مراسم امروز بودند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت که البته در مقاطعی در میان سخنرانی او تعدادی از جمعیت حاضر شعار "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" سر دادند که یادگار امام هم خطاب به آنها، گفت: پس اجازه دهید صحبت‌های من زودتر تمام شود تا به فرمایشات رهبر عزیزمان برسیم.

پس از سخنرانی سیدحسن خمینی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حاضران به ایراد سخنرانی پرداختند.

شعارهای ما "ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "لبیک یا سیدعلی"، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا" و "دولت تدبیر ما، بصیرت بصیرت" از جمله شعارهایی بود که حاضران در این مراسم سر دادند.

در هنگامی که تعدادی از جمعیت حاضر شعار "دولت تدبیر ما، بصیرت بصیرت" را سرمی‌دادند، حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید با لبخند به شعارهای حاضرین واکنش نشان داد.

مراسم امروز پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به پایان رسید.

1000 شخصیت علمی و سیاسی و فرهنگی و اسلامی از 45 کشور جهان در این مراسم شرکت داشتند.

این مهمانان خارجی از کشورهایی همچون عراق ، یمن ، سوریه ، لبنان ، آلمان ، روسیه ، هلند ، مالزی ، هند ، بنگلادش ، سریلانکا ، آمریکا و دیگر کشورهای جهان آمده‌اند و پس از برگزاری مراسم به مدت سه روز در ایران اقامت خواهند داشت.

از سوی دیگر بیش از 80 خبرنگار و روزنامه نگار از 17 کشور جهان مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را پوشش خبری دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016