پنجشنبه 14 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نشست مشترک اسرائیل و عربستان درباره «تهدیدهای ایران»

Israel-Saudi-Arabia.jpg
رادیو زمانه - چند هفته مانده به پایان مهلت تعیین‌شده برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، نشست مشترکی با حضور مقام‌های بلندپایه اسرائیل و عربستان سعودی در این‌باره برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش شبکه خبری آی۲۴نیوز اسرائیل، این نشست قرار است روز پنج‌شنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خردادماه در واشنگتن برگزار شود.

در این دیدار ریاست هیأت نمایندگی اسرائیل را دور گُلد، مدیرکل آینده وزارت امور خارجه اسرائیل و سفیر پیشین این کشور در سازمان ملل بر عهده دارد و انور اشکی، مشاور ملک فصیل، پادشاه قبلی عربستان و رئیس مرکز مطالعات خاورنزدیک در جده، مسئول هیأت سعودی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این دیدار که «مهم» ارزیابی شده در حالی برگزار می‌شود که روز پنج‌شنبه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در وین آغاز شد و عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: «پیشرفت‌های زیادی در خصوص متن نهایی به دست آمده است اما همچنان کار سخت و دشواری در پیش رو داریم.»

فروردین‌ماه سال جاری دور گلد بحث ایران را مهم‌ترین موضوع مورد اختلاف واشنگتن و اسرائیل دانسته و گفته بود: «موضوع فلسطین پایه و اساس رابطه بحرانی با واشنگتن نیست. آن‌ها در حال مذاکره برای توافق با ایران هستند. آمریکایی‌ها می‌دانند که اسرائیل درباره مفاد توافقنامه ملاحظات بسیاری را در نظر می‌گیرد.»

اسرائیل و عربستان سعودی موضع مشترکی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران دارند. آن‌ها معتقدند توافقی که ایران را محدود نسازد خطری برای منطقه خاورمیانه خواهد بود.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان تا تاریخ ۳۰ ژوئن / ۹ مهلت دارند که به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016