جمعه 15 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امام جمعه تهران: جنگ برای ما نعمت بود؛ رفع تحریم‌ها باعث ذلت بیشتر می‌شود

IMAGE635198.jpg
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد در مسجد سید اصفهان، با اشاره به رشادت‌های مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم اصفهان همواره در خط مقدم جبهه مقابله با فتنه‌ها بوده‌اند و به عنوان یک نمونه در کشور مطرح هستند.

انقلاب اسلامی کشور را از اسارت نجات داد

وی انقلاب اسلامی را رهایی بخش و نجات دهنده کشور از اسارت توصیف کرد و گفت: شکسته شدن تحریم‌های بیرونی و ایجاد تحریم‌های داخلی ذلت بیشتری برای کشور دارد، جنگ برای ما یک نعمت بود و تحریم‌ها نیز یک نعمت برای ما محسوب می‌شود، متأسفانه رفع تحریم ها نه تنها سازنده نیست بلکه موجب افزایش اسراف و اشرافی گری و ورود اجناس و کالاهای لوکس به داخل کشور می شود.

امام جمعه موقت تهران مهندسی نظام اسلامی را وظیفه ولی فقیه ذکر کرد و افزود: امام خامنه ای تعداد سانتریفیوژها را ذکر کردند و همه این مسائل یک زنگ خطر مهم و جدی برای بیداری ما است، باید برنامه های نظام با نظرات ایشان هماهنگ شود و آنچه که اجرایی می‌شود با نظرات ایشان باشد و این مسأله را نباید استبداد دانست بلکه این امر ضروری به جهت جلوگیری از استبداد و نفوذ دشمنان به کشور است و ضمانت مصونیت ما از هجمه دشمنان اجرای کامل و دقیق دستورات ولی فقیه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولی فقیه تبلور ایمان مردم است

وی با اشاره به بصیرت مردم در جریان فتنه سال 88 و حضور مردم اصفهان در صحنه پیش از حماسه 9 دی تصریح کرد: ولی فقیه تبلور ایمان مردم است، در حماسه 9 دی ملت فتنه را خاموش کردند و بصیرت و ولایت پذیری علت اصلی حرکت مردم در جریان این حماسه بزرگ بود، لازمه اهتزاز پرچم امیرمؤمنان در کشور بصیرت مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه ابراز کرد: وعده های امام خمینی محقق شدند، ایشان شاه را رفتنی دانستند و نظام کمونیستی را نابود شدنی توصیف کردند و همه شاهد محقق شدن این وعده های ایشان بودند، ایشان این قرن را قرن غلبه مستضعفان بر حکومت مستکبران دانستند و این وعده هم محقق خواهد شد، آیت الله بهجت از اسرار خبر داشتند و فرموده‌اند که حوادث یمن را دنبال کنید و هر زمان یمن بهم بریزد بوی پیراهن یوسف می‌آید.

پیش از انقلاب اندیشمندان ایرانی در مسائل کشور نقشی نداشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به عدم حضور اندیشمندان و صاحب نظران ایرانی پیش از انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی کشور عنوان کرد: پیش انقلاب منافع کشور در داخل کشور هزینه نمی‌شد بلکه دشمنان با استفاده از نفوذ و سلطه خود اقدام به غارت کشور می‌کردند و هرکدام سهی از کشور را برای خود برداشته بودند.

امام جمعه موقت تهران، انقلاب اسلامی را ریشه عزت، اقتدار و دینداری کشور ذکر کرد و گفت: در گذشته دانشگاه‌ها جایی برای روحانیت نداشتند و سایه آخوند را در دانشگاه می‌زدند، امروزه شاهد حضور روحانیت در دانشگاه‌ها و تدریس و تعلیم مبانی دینی و اسلامی هستیم، امام خمینی ریشه بی بند وباری و بی قیدی‌ها را در کشور با انقلاب اسلامی زدند و پس از کنار گذشتن نظام سلطه و طاغوت حکومتی دینی را در کشور پایه ریزی کردند و از ابتدا به دنبال استقرار نظام اسلامی در کشور بودند.

وی ظهور رضا خان و سلطه او بر کشور را حاصل جریان مشروطیت دانست و خاطر نشان کرد: امام با داشتن نگاهی آینده نگرانه برای این که مانند جریان مشروطیت کشور دوباره دستخوش مشکلات متعدد و مصادره انقلاب نشود پیش از هرچیز تلاش کردند تا طاغوت را از کشور بیرون کنند و تسلط دشمنان بر امور کشور را برچیدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016