یکشنبه 17 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

لغو نشست خبری هیئت پارلمانی اروپا در تهران "با تنش همراه شد"

گزارش‌ها از تهران حاکی است نمایندگان پارلمان اروپا که به ایران سفر کرده‌اند، از گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی منع شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ به گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز یکشنبه ۱۷ خرداد خبرنگاران برای شرکت در نشست خبری اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا به هتل محل اقامت آنها رفتند، اما در آنجا به آنها گفته شد که این برنامه لغو شده است.

بنا بر این گزارش در پی لغو نشست خبری، المار بروک، رئیس آلمانی این هیئت قصد صحبت کردن با خبرنگاران در پیاده روی جلوی هتل را داشته، اما مأموران امنیتی مانع از این کار شده‌اند و او را به داخل هتل هدایت کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام آقای بروک با خشم خطاب به نیروهای امنیتی گفته است: "شما نمی‌توانید مانع از صحبت کردن من با خبرنگاران شوید". اما مأموران امنیتی به او هشدار داده‌اند که حق صحبت با رسانه‌ها را ندارد.

این گزارش حاکی است که نیروهای امنیتی به خبرنگاران و عکاسان حاضر هم هشدار داده‌اند که اگر به هر ترتیبی از وسایل ضبط خود استفاده کنند، با پیامدهای آن روبرو خواهند شد.

آقای بروک بعد از این حادثه در گفت‌وگوی تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت "این رفتار که البته ربطی به فضای سیاسی جدید در ایران ندارد، رفتار تازه‌ای نیست... درست است که تاثیر بدی به جا می‌گذارد، اما این اتفاق ناخوشایند سفر ما را خراب نخواهد کرد."

آقای بروک ظاهرا مصاحبه با خبرنگاران شبکه دولتی و انگلیسی زبان پرس تی‌وی را که از سوی مسئولان دعوت شده بودند، رد کرده است.

سفر دو روزه هیئت پارلمان اروپا به ایران امشب به پایان می‌رسد.

هیئت اروپایی در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس و شماری از نمایندگان مجلس ایران، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم ملاقات کردند.

پیش از این انتشار تصاویری از ماریچه اسخاکه، نماینده هلندی پارلمان اروپا و یکی از زنان حاضر در این هیئت در دیدار روز شنبه آنها با علی لاریجانی، رئیس مجلس باعث انتقاد از نحوه پوشش او شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016