سه شنبه 19 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 خرداد» حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد بازداشت شد
پرخواننده ترین ها

نوبخت: در رابطه با "بازداشت بقايی"، قوه قضاييه موارد اتهامی مختلف را اطلاع رسانی کند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالات متعدد درباره پرونده و بازداشت بقايی، صندوق شهيد رجايی و همچنين پيگيری تخلفات غيرقانونی که در دولت گذشته اتفاق افتاده است، تصريح کرد:‌دولت با شروع به کار با توجه به اسنادی که در اختيار داشت برخی تخلفات قانونی را مشاهده کرد. در اين راستا مرجعی که می تواند نهايتا موضوعات و آنچه که از نظر اين دولت خلاف قانونی دولت قبل تلقی می‌شود را تائيد کند، مرجع قضايی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش انتخاب ؛ وی تاکيد کرد: با توجه به اينکه افراد متخلف خودشان نيستند تا دفاعی از خود داشته باشند معاونت حقوقی رياست جمهوری طرح دعوا در مرجع قضايی داشته و هم اکنون منتظريم تا مرجع محترم قضايی نسبت به پرونده هايی که درباره دولت قبل وجود داشته اقدام کند که درحال اقدام است.

نوبخت تاکيد کرد:‌در رابطه با دستگيری آقای بقايی سخنگوی محترم قوه قضاييه اعلام کردند که اتهام ايشان هم اکنون قابل گفتن نيست و درباره اينکه به کدام سبب چنين قراری صادر شده حتما هر وقت قوه قضاييه تشخيص دهد آن را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی دولت تاکيد کرد: دولت بدون آنکه مسائل را رسانه ای کند نسبت به تخلفات گذشته قانون را از طريق مجاری خودش دنبال کرده ، ولی اطلاع رسانی زيادی نداشته است.

وی با بيان اينکه در رابطه با آقای بقايی حق و انصاف اين است که قوه قضاييه موارد اتهامی مختلف را در اين راستا اطلاع رسانی کند اظهار کرد: دولت در جايگاه قانونی خود برای ارجاع اسناد به قوه قضاييه قبلا اقدام کرده است.

نوبخت همچنين در پاسخ به سوالی درباره حضور بانوان در وزرشگاه ها و اينکه گفته شده قرار است برخی از بانوان در راستای اين موضوع حتی يک راهپيمايی برگزار کنند گفت: خبررسانی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها از سوی معاونت محترم رئيس جمهور در امور خانواده و زنان انجام شده و قطعا بايد مسيری را طی کند. اگر لازم باشد که خانم ملاوری در رابطه مصاحبه تکميلی داشته باشند حتما اين کار انجام خواهد شد.

نوبخت تاکيد کرد: اگر قرار باشد راهپيمايی برگزار شود قطعا دولت چنين اجازه‌ای نخواهد داد و از قوه قضاييه خواسته می‌شود تا با قانون شکنان برخورد جدی داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016