سه شنبه 19 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دستيابی ارتش آمريکا به بايگانی اطلاعاتی "دولت اسلامی"

• ارتش آمريکا به اطلاعات مهمی درباره گروه "دولت اسلامی" دست پيدا کرده است. يگان‌های ويژه ارتش آمريکا در جريان عملياتی در شرق سوريه به اسنادی دست يافته‌اند که شواهدی از ساختارهای فرماندهی و مالی اين گروه را روشن می‌کنند.

دویچه وله ـ به گزارش روزنامه "نيويورک تايمز" يگان‌های ويژه ارتش آمريکا در عمليات تجسسی در شرق سوريه به اسنادی از دولت اسلامی دست يافته‌اند که جزئياتی از ساختار فرماندهی اين گروه تروريستی را روشن می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين روزنامه به نقل از منابع خبری خود در دولت آمريکا گزارش داده است که در اين عمليات چندين لپ‌تاپ و تلفن همراه کشف شده است.

حجم اطلاعات به دست آمده‌ای که بازرسان اکنون در اختيار دارند، حدود چهار تا هفت ترابايت گزارش شده است. هر ترابايت برابر با حدود ۱۰۰۰ گيگا بايت است.

بررسی اين اطلاعات همچنين شواهدی از ساختارهای مالی و اقدامات امنيتی اين گروه تروريستی در اختيار بازرسان قرار داده است. از آن گذشته ارتش آمريکا به کمک اين اطلاعات اهداف حملات هوايی خود را مشخص کرده است.

هنوز روشن نيست که آيا اين اطلاعات می‌توانند به يافتن محل اقامت رهبر دولت اسلامی، ابوبکر البغدادی نيز کمک کنند يا خير.

اين عمليات که منجر به کشف اين اطلاعات شده، در شرق سوريه انجام شده است.

به گزارش نيويورک تايمز، ابوسياف از اعضای بلندپايه دولت اسلامی و مدير مالی اين گروه در جريان اين عمليات کشته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016