شنبه 23 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: شورای امنیت ملی کسی را ممنوع التصویر نکرده است

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در یک کنفرانس خبری در تهران، ممنوع التصویری محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین این کشور را از سوی شورای عالی امنیت ملی رد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای روحانی گفته "شورای امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در خصوص ممنوع التصویری یا ممنوع الخبری نداشته و این دروغ است و هرکسی که این مطلب را انتصاب داده باید مجازات شود."

پیشتر غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که رسانه‌ها حق‌ ندارند مطلب یا تصویری از محمد خاتمی را انعکاس دهند و در غیر این صورت با رسانه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

"پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم"

کنفرانس خبری آقای روحانی یک روز پیش از دومین سالگرد انتخاباتش، در مقر ریاست جمهوری ایران در مرکز پایتخت برگزار شد.

رئیس جمهور ایران از اجرای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح های اتمی دفاع کرده و گفته این پروتکل مخصوص ایران نیست و بیش از ۱۲۴ کشور آنرا اجرا می کنند.

او گفته ایران هم این پروتکل را اجرا خواهد کرد و در عین اجازه دسترسی دیگران را به اسرارش از جمله اسرار نظامی را نخواهد داد. طی هفته های اخیر،احتمال اجرای این پروتکل از سوی ایران، انتقاد شماری از نظامیان و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.

آقای روحانی درباره مذاکرات جاری اتمی گفته اصل مذاکرات رو به پیش است و اینکه با توافق همه تحریم‌ها ملغی خواهد شد تردیدی نیست اما نسبت به همزمانی اقدامات ایران با این لغو هنوز اختلاف‌هایی وجود دارد.

آقای روحانی گفته "طرف مذاکره‌کننده وقتی در جلسه‌ای به تفاهم می‌رسیم، در جلسه بعد به چانه‌زنی می‌پردازد و این کار مذاکرات را طولانی‌تر می‌کند." او گفته "اگر طرف مقابل به دنبال زیاده خواهی نباشد، توافق جامع اتمی با گروه ۱+۵ در دسترس است."

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم در سالن برگزاری محل کنفرانس خبری آقای روحانی حضور داشت.

آقای روحانی گفت که تحریم "ظلم" است و "هیچ کشوری پشت درهای بسته به اقتصاد بزرگ دست پیدا نخواهد کرد" اما دولت با وجود تحریم ها مشکلات را مدیریت کرده و خواهد کرد و رشد اقتصادی منفی ۶درصد را به سطح مثبت رسانده است.

او گفته که به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و پایین آمدن قیمت نفت، دولت سال سختی را می گذراند اما در عین برای پایین آوردن کاهش تورم به تلاش خود ادامه خواهد کرد. او وضعیت اشتغال خالص را هم نامناسب دانسته و گفته این موضوع یکی از مهمترین دغدغه های دولت اوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016