یکشنبه 24 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماینده خامنه‌ای در سپاه: در راستای اطاعت از ولایت فقیه بی تفاوتی معنایی ندارد

13910828105928617_PhotoL.jpg
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) توسط علما و روحانیون گفت: عده‌ای با سوء استفاده از نام امام (ره) به دنبال دستیابی به مقاصد خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت‌الاسلام علی سعیدی امروز در همایش بزرگ مبلغان دینی استان زنجان اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) باید مجالس با ارائه سخنرانی توسط روحانیون و واعظان برگزار شود و تنها به حضور مداحان اکتفا نشود.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در عصر غیبت و آنچه در یمن و عراق و دیگر نقاط جهان اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: در طول تاریخ نمونه‌ای به عمق و گستردگی حوادثی که در حال حاضر در سراسر نقاط جهان اتفاق می‌افتد وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ پیشتاز بوده و در حال حاضر نیز روحانیون ما باید این پیشتازی را حفظ کنند، عنوان کرد: برای اینکه جایگاه ما در حال حاضر مشخص شود باید دو دوره قبل از رسول اکرم(ص) و دوره ولایت آن حضرت را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: ولایت مستقیما از پیامبر به امام علی(ع) رسیده و بعد از آن و پیروان اهل بیت(ع) عهده‌دار ولایت می‌شوند.

وی بیان کرد: اتفاقی که در زمان امیرالمؤمنان افتاد تقسیم شدن مردم به سه دسته بود که دسته نخست طرفدار امام(ع) بودند و دسته دوم در مقابل حضرت قرار گرفته و از مخالفان به شمار می‌رفتند و دسته سوم افراد حد وسط و بی‌طرف بودند که بیشترین آسیب را نیز به اسلام وارد کردند که این دسته با دیپلماسی صلح در تلاش ارتباط با مردم هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: عده‌ای با سوء استفاده از نام امام راحل در راستای دستیابی به مقاصد خود هستند و در حال حاضر در دوره غیبت امام عصر(عج) حاکمیت جامعه اسلامی با ولی فقیه است که اعتبار هریک از فعالان کشور در عرصه‌های مختلف در میزان پیروی از مقام رهبری است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه ولی فقیه خورشید فروزان است، گفت: در راستای اطاعت از ولایت فقیه بی تفاوتی معنایی ندارد.

وی با اشاره به وجود سه لایه در حوادث 88 خاطرنشان کرد: سه صحنه در فتنه 88 وجود دارد پشت صحنه، روی صحنه و مقابل صحنه که در هر فتنه و جریانی سه صحنه و لایه وجود دارد و افراد پشت صحنه هیچ گاه دیده نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در حال حاضر در راستای اعلام وفاداری در دو آزمون به سر می‌بریم، گفت: آزمون نخست در قبال پیامبر اکرم و معصومین(ع) است و آزمون دوم در قبال ولی فقیه زمان است که حمایت از ولی فقیه زمان کم‌تر از پیروی از پیامبر و امامان معصوم(ع) نیست.

وی با بیان اینکه بار اصلی انقلاب بر دوش علما و روحانیون است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی دو فقیه بزرگی هستند که بیشتر بارهای سنگین انقلاب را بردوش کشیده‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خط امام و در مسیر آرمان‌های امام راحل حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی خاط نشان کرد: اگر ما نتوانیم بر آسیب‌های به وجود آمده در عصر حاضر فائق آییم مشکلات بسیار جدی برای جامعه اسلامی ایجاد می‌شود که در راستای حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی روحانیون و علما نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان نقش مؤثر روحانیون و علما در فراز و نشیب‌های موجود در جامعه ابراز کرد: ولایت مردم از سوی خداوند به پیامبر اکرم(ص) داده شده و بعد از پیامبر(ص) نیز پیروان آن حضرت مسئولیت ولایت و سرپرستی امت را عهده‌دار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: علما و روحانیون باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند و نسبت به مسائل روی داده بی تفاوت نبوده و از ایجاد فرقه‌های خرافی جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی ابراز کرد: روحانیون و علما باید در افکار و اندیشه‌های خود راسخ و ثابت قدم باشند چراکه تغییر موضع در گفتمان‌ها و اندیشه‌های علما از جمله آسیب‌های این عرصه به شمار می‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016