یکشنبه 24 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وکیل آتنا فرقدانی به دلیل دست دادن با او بازداشت شد

Mohamad-Moghimi-615x376.jpg
تقاطع: محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی، فعال جوان زندانی، روز شنبه (۲۳ خرداد-۱۳ ژوئن) پس از دیدار با موکلش در زندان اوین تهران، بازداشت شد.

آن‌گونه که یک منبع نزدیک به آقای مقیمی به “تقاطع” گفته، دلیل بازداشت این وکیل دادگستری، دست دادن با آتنا فرقدانی در هنگام ملاقات با او عنوان شده است.

به گفته‌ی این منبع، در صورت‌جلسه‌ای که برای بازداشت محمد مقیمی در زندان اوین تنظیم شده، دلیل بازداشت او “زنا” نوشته شده است.

این وکیل دادگستری پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر در کرج منتقل شده است.

بازداشت محمد مقیمی نزدیک به دو هفته پس از صدور حکم سنگین ۱۲ سال و ۹ ماه حبس برای آتنا فرقدانی صورت می‌گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این حکم که توسط ابوالقاسم صلواتی، رییس شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده، این فعال ۲۸ ساله‌ در ارتباط با اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” با هفت و نیم سال حبس، و در ارتباط با دو اتهام توهین به رهبری و توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق نقاشی‌ها و نوشته‌های فیسبوکی‌اش، با محکومیت پنج سال و چهار ماه حبس روبه‌رو شده است.

آقای مقیمی پیش‌تر گفته بود که قصد دارد در مهلت ۲۰ روزه‌ی قانونی نسبت به این حکم اعتراض کند.

آتنا فرقدانی، نخستین بار در شهریورماه گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند امنیتی دو-الف زندان اوین منتقل شد. او بیش از دو ماه را در سلول‌های انفرادی و دونفره‌ی این بند سپری کرد و سرانجام در حالی که به دلیل اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده بود، با وثیقه‌ی سنگین ۱/۳ میلیارد تومانی تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

وی بار دیگر، روز ۲۰ دی‌ماه، به شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی احضار و به فاصله‌ی کوتاهی بازداشت و با ضرب‌وشتم به زندان زنان در قرچک منتقل گردید. او در اعتراض به این انتقال و نگهداری خود در میان زندانیانی با جرایم غیرسیاسی دست به اعتصاب غذا زد تا این‌که پس از وخامت حال و بستری شدنش در بیمارستان، قاضی صلواتی، دستور انتقال وی به بند دو-الف زندان اوین را صادر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016