چهارشنبه 27 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 اردیبهشت» کاهش قيمت سکه و دلار در بازار
27 اسفند» ادامه روند صعودی قيمت سکه و دلار
پرخواننده ترین ها

خروج حدود ۲۰۰ ميليارد دلار ارز برای واردات طی ۲ سال اخير

خبرگزاری تسنيم:طی دو سال اخير برای واردات کالا، خدمات، گاز، فرآورده‌های نفتی و با احتساب قاچاق حدود ۲۰۰ ميليارد دلار ارز از کشور خارج شده است که متوسط سالانه آن در مرز ۱۰۰ ميليارد دلار است و حدود ۱۰ ميليارد دلار از متوسط واردات در دولت قبل بيشتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم، بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی، در سال ۹۲ بيش از ۷۳ ميليارد و ۳۳۰ ميليون دلار ارز برای واردات کالا، خدمات، گاز و فراورده های نفتی از کشور خارج شده است که ۳۱۱۱ ميليون دلار برای واردات گاز و فرآورده های نفتی، ۵۶۹۳۶ ميليون دلار برای واردات کالا و ۱۳۲۸۳ ميليون دلار برای واردات خدمات بوده است.

با احتساب حدود ۲۵ ميليارد دلار قاچاق سالانه که تقريباٌ اکثر مسئولان و کارشناسان بر اين رقم اتفاق نظر دارند، در سال ۹۲ بيش از ۹۸ ميليارد دلار ارز از کشور خارج شده است.

گزارش منتشر شده بانک مرکزی حاکی است، در ۹ ماهه سال ۹۳ نيز ۲۷۲۵ ميليون دلار برای واردات گاز و فراورده های نفتی، ۴۲۷۸۶ ميليون دلار برای واردات کالا و ۱۰۵۹۱ ميليون دلار نيز برای واردات خدمات ارز از کشور خارج شده که مجموع آن در ۹ ماه بيش از ۵۶ ميليارد و ۱۰۲ ميليون دلار می شود.

با احتساب قاچاق ۲۵ ميليارد دلاری و پيش بينی واردات ۱۸ ميليارد دلاری (متوسط سه ماهه ۹۳) در سه ماهه آخر سال گذشته، مجموع خروج ارز از کشور در سال ۹۳ بيش از ۹۹ ميليارد دلار برآورد می شود.

بنابراين، مجموع خروج ارز از کشور در دو سال فعاليت دولت يازدهم حدود ۲۰۰ ميليارد دلار بوده که متوسط سالانه آن در مرز ۱۰۰ ميليارد دلار است، اين در حالی است که بنا برگفته حسن روحانی رئيس جمهور و تاييد گمرک، مجموع واردات با احتساب واردات کالا، خدمات، گاز، فراورده های نفتی و قاچاق در ۸ سال دولت گذشته ۷۲۰ ميليارد دلار و متوسط سالانه نيز ۹۰ ميليارد دلار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016