یکشنبه 7 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 خرداد» چپ نو بدنبال يافتن زبان مشترک و متحد برای برآمد در جامعه، علی صمد
پرخواننده ترین ها

اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان را آزاد کنید!٬ علی صمد

علی صمد
در ماه های اخیر معلمان برای دست یافتن به خواسته های صنفی و معیشتی و در اعتراض به پایین بودن دستمز‌هایشان و تبعیض های موجود در آموزش و پرورش دست به تجمع، اعتراض و اعتصاب زده بودند. بعد از اعتصاب های موفقیت آمیز معلمان در تهران و شهرستانها فشار به فعالین کانون صنفی معلمان افزایش یافت. در هفته ها و ماه های اخیر احضار و بازجویی معلمان همچنان ادامه داشته و تاکنون تعدادی از معلمین دستگیر و بازداشت شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


 آقای اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران(تهران) که در تاریخ 31 خرداد ماه 1394، از طریق مرز جلفا قصد عزیمت به کشور ارمنستان را داشت در حین خروج به ایشان ابلاغ شد که ممنوع الخروج است. گذرنامه ایشان ضبط و از وی خواسته شد تا برای پیگیری موضوع به معاونت قضایی دادستان کل کشور در تهران مراجعه کند. آقای اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، روز چهارشنبه سوم تیرماه، برای پیگیری موضوع به معاونت قضایی دادستانی کل کشور مراجعه کرد. معاونت قضایی نامه ای به شماره 9001/173/240 مورخه 1394/3/6 از طرف دادسرای زندان اوین به وی تحویل داده و از نامبرده خواستند که به زندان اوین مراجعه کند. با مشورت با آقای پیمان حاج محمود عطار، وکیل کانون صنفی معلمان ایران، قرار شد که ایشان روز شنبه ششم تیرماه به دادسرای اوین مراجعه کند.

سایت حقوق کارگر و معلم روز شنبه ششم تیرماه ۱۳۹۴ اعلام کرد که اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران پیرو نامه دادسرای زندان اوین برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت شد.

با توجه به مراجعه آقایان علی اکبر باغانی و علیرضا هاشمی و ماندگار شدن و انتقالشان به درون زندان، این بار کانون صنفی معلمان تصمیم گرفت تعدادی از فعالان صنفی سراسر کشور اسماعیل عبدی را همراهی نموده و تا بازگشت ایشان، مقابل زندان اوین تحصن کنند. با توجه به آخرین اخبار انتشار یافته از ساعت 11 صبح شنبه که نامبرده به درون دادسرای اوین رفته است هنوز بیرون نیامده و یاران همراه همچنان بیرون از اوین منتظر بازگشت وی هستند.

در ماه های اخیر معلمان برای دست یافتن به خواسته های صنفی و معیشتی و در اعتراض به پایین بودن دستمز‌هایشان و تبعیض های موجود در آموزش و پرورش دست به تجمع، اعتراض و اعتصاب زده بودند. بعد از اعتصاب های موفقیت آمیز معلمان در تهران و شهرستانها فشار به فعالین کانون صنفی معلمان افزایش یافت. در هفته ها و ماه های اخیر احضار و بازجویی معلمان همچنان ادامه داشته و تاکنون تعدادی از معلمین دستگیر و بازداشت شده اند. ارگان های امنیتی دستگیر شدگان را غالبا به تحریک و دعوت معلمان به تجمع، اعتراض و اعتصاب متهم کرده اند. اعتراض به دستگیری معلمان و دفاع از معلمان زندانی  یک مطالبه انسانی و منطقی است و مناسب است همه جا در داخل و خارج از کشور در تجمعات صنفی و مدنی این خواست همگانی را مشترکا و متحد با صدای بلند اعلام کرد. اگر به دستگیری ها، تهدیدات و فشارهای وارده ارگان های امنیتی اعتراض مسالمت آمیز صورت نگیرد آنها فشارهای بیشتری را علیه فعالین صنفی کانون صنفی معلمان و هر فعال صنفی دیگر وارد خواهند کرد. به ارگان های سرکوب باید فهماند که اعمال فشار و بکارگیری سرکوب علیه فعالین صنفی که برای مطالبات صنفی خود اعتراض مسالمت آمیز می کنند موجب دادن هزینه برای حکومت در جامعه و در سطح جهان خواهد شد. 

دفاع از خواست صنفی معلمین و آزادی معلمان زندانی مطالباتی منطقی و اصولی می باشند و می بایست متحد و یک صدا برای این خواسته ها مبارزه کرد. برای آزادی همه معلمین زندانی و دبیرکل کانون صنفی معلمان متحدا مبارزه کنیم!

علی صمد
شنبه 6 تیرماه 1394
برابر با 26 ژوئن 2015


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016