دوشنبه 8 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو اختلاف اصلی مذاکرات هسته ای: تحريم ها و بازرسی

يک ديپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود به رويترز گفت: به نظر می رسد درباره مسائل فنی ما نه تنها پيشرفت نکرده ايم بلکه در برخی از مسائل فنی پسرفت داشته ايم.

ديپلمات های غربی گفته اند مهمترين اختلافات ميان ايران و گروه ۱+۵ هم اکنون بر سر زمانبندی رفع تحريم ها و بازرسی از تاسيسات هسته ای ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصرايران به نقل از خبرگزاری ها، بسياری از مقامات و ديپلمات ها و منابع آگاه ايرانی و غربی نيز می گويند مذاکرات هسته ای در وين به بعد از پايان مهلت از پيش تعيين شده يعنی سه شنبه ۹ تيرماه طول خواهد کشيد.

اين در حالی است که دولت آمريکا در صورتی که تا روز ۱۰ ماه آينده ميلادی (جولای) متن توافق هسته ای با ايران را به کنگره آمريکا ارائه نکند، کنگره به جای ۳۰ روز، ۶۰ روز مهلت خواهد داشت متن توافق را بررسی کند.

در صورت امضای اين توافق، نزاع هسته ای ۱۲ ساله ميان ايران و غرب پايان می يابد و باب برداشتن تحريم ها از ايران نيز باز می شود.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: به نظر می رسد درباره مسائل فنی ما نه تنها پیشرفت نکرده ایم بلکه در برخی از مسائل فنی پسرفت داشته ایم.

یک دیپلمات غربی دیگر هم به رویترز گفت: دو نقطه اختلافی اصلی وجود دارد. مدت و زمان کاهش تحریم های ایران در مقابل اقدامات هسته ای تهران و چگونگی و ابزارهای بازرسی برای اینکه ایران نتواند در عمل به تعهداتش اختلال ایجاد کند.

رویترز اضافه کرد: مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی همچنین می خواهند وسیله ای داشته باشند که اگر ایران به تعهداتش در توافق های آینده پایبند نبود بتوانند تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد علیه تهران را بازگردانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016