دوشنبه 8 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رستم قاسمی: دکل حفاری خودکار نيست که گم شود

وزير سابق نفت با بيان اينکه دکل حفاری، خودکار نيست که گم شود گفت: اين موضوع ارتباطی با وزارت نفت ندارد و اگر کسی در جريان خريد اين دکل يا موارد ديگر در شرکت تأسيسات دريايی تخلف کرده است، دستگاه قضا قاطعانه و با سرعت رسيدگی کند.

رستم قاسمی در گفت‌وگو با تسنيم درباره گم شدن دکل حفاری دريايی با بيان اين که طرح اين مساله به اين شکل بسيار جای تعجب دارد؛ چرا که مگر دکل حفاری خودکار است که گم شود گفت: دکل حفاری دريايی حداقل ۵۰ نفر خدمه دارد و جابه جايی آن تشريفات خاص و ويژه‌ای دارد و گم شدن يک دکل معنايی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه وزارت نفت يک مجموعه حاکميتی و کارفرمايی است و دکل‌­های حفاری مربوط به شرکت‌های پيمانکاری است گفت: شرکت تأسيسات دريايی که مالکيت عمده آن مربوط به بنياد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی نفت است، به عنوان پيمانکار شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی فعاليت می‌کند و براساس آنچه مدير عامل سابق اين شرکت گفته است، يک فروند دکل حفاری خريداری شده و بخشی از پول آن را پرداخت کرده‌اند و ضمانت‌های لازم را نيز دريافت کرده‌اند.

وزير سابق نفت گفت: ظاهراً به دلايلی برای تحويل دکل به طرف ايرانی مشکلاتی ايجاد شده است که پرونده آن در دادگاه داوری بين ­المللی در حال رسيدگی است و به صورت همزمان دستگاه­‌های نظارتی داخلی نيز مشغول پيگيری آن هستند.

قاسمی يادآور شد: عملکرد شرکت­‌های پيمانکاری که خود دارای شخصيت حقوقی مستقل، مدير عامل، هيئت مديره و مجمع عمومی هستند، به وزارت نفت ارتباطی ندارد. در عين حال در آن زمان هيچ گزارشی درباره مشکلات اين دکل يا وقوع تخلف در اين پرونده به وزارت نفت ارسال نشده است، تا ما نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهيم.

وی گفت: اگر کسی در جريان خريد اين دکل يا موارد ديگر در شرکت تاسيسات دريايی يا ديگر شرکت‌های مربوطه تخلفی مرتکب شده باشد، بايد از سوی دستگاه قضا قاطعانه و به سرعت مورد رسيدگی قرار بگيرد و مطالبه ما هم از دستگاه قضا همين است.در کنار همه اين موارد اين نکته نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد که رسانه‌­ای کردن چنين مواردی قبل از رسيدگی در دادگاه بين‌المللی و داخلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016