شنبه 13 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

علت مرگ و مسموميت زائران عربستانی از زبان دادستان مشهد

خبرگزاری تسنيم: دادستان عمومی و انقلاب مشهد علت فوت و مسموميت تعدادی از زائران عربستانی در هتل مشهد را استنشاق گاز متصاعد شده قرص برنج عنوان کرد و گفت: بر اين اساس، پرونده اين حادثه به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار قضايی خبرگزاری تسنيم با بيان اينکه نتيجه نهايی آزمايشات صورت گرفته توسط پزشکی قانونی مشخص شده است، اظهار کرد: بر اساس نتيجه آزمايش‌ها، علت حادثه، استنشاق گاز متصاعد شده قرص برنج بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: از اين قرص برای سم‌پاشی و از بين بردن حشرات در اتاق‌ها استفاده شده است.

وی در پاسخ به اين سئوال که آيا هم اکنون در اين پرونده متهمی بازداشت است يا خير؟ افزود: متهمان پرونده با قرار وثيقه آزاد هستند و با توجه به مشخص شدن نتيجه آزمايش‌ها و علت حادثه، پرونده به زودی برای رسيدگی به دادگاه ارسال می‌شود.

۱۷ خرداد امسال بود که در هتل توحيد مشهد، ۴ زائر عربستانی فوت و ۲۴ زائر اين کشور فوت شدند. بلافاصله بعد از وقوع اين اتفاق، بازپرس ويژه قتل برای تهيه گزارش در محل حادثه حضور يافت و پرونده تشکيل شد.

در روزهای ابتدايی وقوع اين حادثه، ۵ نفر از عوامل هتل بازداشت شدند و از آن‌ها تحقيقات به عمل آمد.

حجت الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضائيه ۱۸ خرداد درباره اين حادثه گفت: تا لحظاتی قبل که با مقامات قضايی مشهد در ارتباط بودم، چيزی که حاکی از عمدی بودن يا جنايی بودن حادثه داشته باشد، وجود نداشته است. البته اين اظهارنظر، اظهارنظر نهايی نيست.

در نهايت نمونه سم، برای انجام آزمايشات به تهران ارسال شد و در نهايت دادستان عمومی و انقلاب تهران علت حادثه را بر اساس آزمايشات صورت گرفته، استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016