یکشنبه 14 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ضرب‌الاجل دادسرای نظامی برای توقف پروژه سپاه

بازپرس شعبه سوم دادسرای نظامی برای توقف ساخت و ساز در جوار عشرت آباد تنها يک روز مهلت داده است.

به گرازش برنا، اين درحاليست که دادسرای نظامی در ۲۶خرداد دستور داده بود تا ساخت اين مجموعه در حدود ۷۰متری ((عشرت آباد )) پايان يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اکيپی از عوامل دژبان يکشنبه صبح برای اجرای توقف ساخت و ساز در حريم اثر فرهنگی عشرت آبادبه منطقه اعزام می شوند.

اگر اين کار متوقف نشود بازپرس دادسرای نظامی به ناچار از يگان ويژه نيروی انتظامی برای اجرای دستور توقف استفاده می کند.

سپاه پاسداران تنها يک روز مهلت دارد تا ساخت و ساز غير قانونی در محدوده عمارت عشرت آباد را متوقف کند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای نظامی به سپاه ، يعنی مسوولان ساخت و ساز در پادگان ولی عصر در ميدان سپاه برای توقف ساخت و ساز تنها يک روز مهلت داده است.

قاسمی مدير روابط عمومی اداره کل ميراث فرهنگی استان تهران علاوه بر تاييد اين حکم گفته بود اين حکم به دژبان سپاه اعلام شده بوده در طول دو هفته گذشته ، فعاليت روی اين مجتمع ادامه يافته و هيچ توقفی صورت نگرفته است، حتی برخی از رسانه ها نيز به اين موضوع پرداخته اند.

طبق توضيح او قرار است: «اکيپی از عوامل دژبان برای اجرای توقف ساخت و ساز در حريم اثر فرهنگی عشرت آباد ساعت هشت صبح روز يکشنبه به اين بازپرسی معرفی شوند تا از آنجا برای توقف کاربه عشرت آباد بروند.»
بنا بر گفته او اين پرونده قطعا در همين دادسرا رسيدگی می شود و بنا به حکمی که پيوست آن به اين اداره کل نيز فرستاده شده اگر سپاه همکاری نکند، بازپرس دادسرای نظامی به ناچار از يگان ويژه نيروی انتظامی برای اجرای دستور توقف استفاده ميکند.

اين درحاليست که محمد جعفر منتظری رئيس ديوان عدالت اداری از ساخت و ساز غير قانونی در عشرت آباد توسط سپاه برای اينکه حقوق شهروندان را زير پا ميگذارد انتقاد کرده بود.

محمد جعفر منتظری در نشست مشترک مسئولان قضايی و مسئولان شهری تهران گفته بود که «برادر عزيز سپاهی، ميخواهی بسازی اول پروانه بگير! اگر اين در نقطه ای است که نبايد تغير کاربری داده شود، هرکسی ميخواهد باشد؛ نبايد حقوق شهروندان را زير پا بگذارد. چطور به خودت اجازه می دهی در کلانشهری مثل تهران بدون پروانه ساخت چنين ساختمانی بسازی؟»

اين ساخت و ساز در حالی انجام می گيرد که اين ميدان علاوه بر اينکه پهنه فضای سبز است در محدوده ويژه حفاظت فرهنگی و تاريخی قراردارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016