جمعه 19 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کنفرانس مطبوعاتی جان کری در باره مذاکرات هسته‌ای + ویدئو

John-Kerry12252.jpg

خبر تکمیلی از بی بی سی:

جان کری صحبت برای خبرنگاران را آغاز کرد.

آقای کری گفت: نباید به این دلیل که عقربه ها به نیمه شب رسیده، میز مذاکره را ترک کنیم. ما میز مذاکره را به این دلیل که به ضرب الاجل نزدیک شدیم، ترک نمی کنیم. ما در هیچ جنبه ای از این مذاکرات شتابزده عمل نخواهیم کرد.

جان کری گفت: کیفیت کار مهم است.

آقای کری تاکید کرد که گفت و گوها تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و نامحدود نیست.

آقای کری گفت: هنوز برخی از مشکلات و احتلافات برجا مانده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما اینجا نیستم که فقط مذاکره کنیم. ما اینجا هستیم تا به یک توافق جامع برسیم.

جان کری به سخنان خود پایان داد...

رادیو زمانه - وزیر امور خارجه آمریکا قرار است درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای صحبت کند. با نزدیک شدن به ساعات پایانی پنجشنبه، گمانه‌زنی بر سر تمدید مجدد مذاکرات قوت گرفته است.

ضرب‌الاجل واقعی آخرین ساعت پنجشنبه ۹ ژوییه است اما ظاهرا طرفین در حال یافتن فرمولی هستند که هم ضرب‌الاجل را تمدید نکرده باشند و هم توافق را رسما اعلام نکنند.

آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از اعلام ادامه مذاکرات پس از روز جمعه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس عراقچی، معاون ظریف پس از تمدید سه روزه مذاکرات هسته‌ای گفته بود هیچ ضرب‌الاجلی مقدس نیست: « «در برخی جزییات فنی و تکنیکی هنوز اختلافات و پرانتزهایی هست که اگر بشمارم نمی‌دانم چند تا بشود.»

دولت آمریکا می‌بایست طبق مصوبه موسوم به «لایجه ایران»، توافق جامع هسته‌ای را تا ۹ ژوئیه در اختیار کنگره قرار می‌داد تا مفاد آن ظرف ۳۰ روز از سوی نمایندگان بازنگری شود. چنانچه این مهلت سپری شود، بررسی مفاد توافق ۶۰ روز طول خواهد کشید.

باراک اوباما، شب گذشته یک تله‌کنفرانس با کری و مونیز برگزار کرده بود تا در جریان آخرین تحولات مذاکرات قرار گیرد. او گفته که شانس توافق با ایران پنجاه پنجاه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016