شنبه 20 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
1 دی» روایت آل اسحاق از دیدار با میرحسین موسوی
پرخواننده ترین ها

جزئیات جدید از تمدید دوباره مذاکرات هسته ای تا دوشنبه

iran_1_4.jpg
به گزارش بی بی سی و به گفته مقام‌های آمریکایی دوره توافق موقت هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، با هدف ادامه مذاکرات جاری تا روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) تمدید شده است.

اتحادیه اروپا هم تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تا سه روز دیگر تمدید کرده است. تعلیق این تحریم‌ها قرار بود امشب پایان یابد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم به خبرنگاران در وین گفت که توافق موقت هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک، با هدف ادامه مذاکرات تا روز دوشنبه تمدید شده است.

پیشتر، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته بود مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی داشته اما بعید است امروز جمعه ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) توافقی به دست بیاید.

به گفته آقای ظریف مهمترین موضوعات هنوز حل نشده و ممکن است گفت‌وگوها طی دو روز آینده هم ادامه داشته باشد.

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ از صبح امروز در سطوح مختلف در وین از سر گرفته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد خاتمی: از وین خبرهای خوبی نمی‌رسد
دویچه وله - امام جمعه موقت تهران آمریکایی‌ها را متهم کرد که در مذاکرات هسته‌ای "دبه در آورده‌اند" و از حرف‌های قبلی خود عقب‌نشینی کرده‌اند. اغلب مسئولان ارشد حکومتی در حاشیه راهپیمایی "روز قدس" سخنان مشابهی گفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خاتمی افزود، این این استراتژی آمریکایی‌هاست که اگر توافقی صورت گرفت بگویند "فشار ما بر ایران کار خود را کرد" و اگر توافق نشد "مانع توافق را ایران معرفی کنند".

اظهارات متناقض مسئولان سپاه درباره بازدید از مراکز نظامی
دویچه وله - یک مقام مسئول در روابط عمومی سپاه سخنان منسوب به مسئول روابط عمومی این نهاد را درباره اجازه ندادن ایران برای بازدید از مراکز نظامی تکذیب کرد. هم‌زمان سردار جزایری تاکید کرده که ایران به خارجی‌ها چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر مربوط به اظهارات مسئول روابط عمومی کل سپاه درباره بازدید از مراکز نظامی ایران را تکذیب کرد. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روز پنج‌شنبه ۱۸ تیر (۹ ژوئیه) به نقل از سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران نوشته بود: «مسئولان کشورمان به هیچ وجه چنین اجازه‌ای را نخواهند داد تا اماکن نظامی توسط نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بازرسی شوند، و از این گذشته سپاه نیز هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای را به بازرسان نخواهد داد.»

یک روز بعد (جمعه ۱۹ تیر) سایت رسمی سپاه پاسداران ایران از قول یک مقام مسئول در روابط عمومی سپاه این خبر را تکذیب کرد و نوشت: «اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی تکذیب شده و ایشان در نشست خبری خود پیرامون تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص نداشته‌اند».

این در حالی است که هم‌زمان خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران از قول سردار جزایری بار دیگر تاکید کرد که ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نخواهد داد.

سردار مسعود جزایری که ریاست ستاد تبلیغات نیروهای مسلح را نیز بر عهده دارد، سخن آیت‌الله خامنه‌ای درباره بازدید از مراکز نظامی را "قطعی" دانسته و تصریح کرده "خارجی‌ها هرگز به این خواسته نخواهند رسید".

پوتین خواستار لغو همه تحریم ها علیه ایران پس از امضای توافق اتمی شد

صدای آمریکا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، خواهان لغو همه تحریم ها علیه ایران پس از امضای توافق هسته ای شد.

آقای پوتین در سخنرانی روز جمعه در اجتماع سران گروه سازمان همکاری های شانگهای در شهر اوفا گفت فرض ما بر این است که همه تحریم ها علیه ایران لغو می شود و مساله این است که کدام تحریم ها و کی؟

او گفت: ما خواستار لغو همه تحریم ها به مجرد امضای توافق نامه هستیم. آقای پوتین گفت برنامه هسته ای ایران باید امنیت جهانی را تضمین کند. رئیس جمهوری روسیه گفت با لغو تحریم ها بازار جهانی نفت باید خود را برای ورود نفت ایران آماده و هماهنگ کند.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه به خبرنگاران در وین گفت که بعید است در این روز بین ایران و گروه ۱+۵ توافقی به دست بیاید و دو طرف احتمالا طی دو روز آینده به مذاکرات ادامه می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016