دوشنبه 22 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خامنه ای: خود را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنيد

علی خامنه ای، امروز در ديدار با شماری از دانشجويان خواستار آمادگی آنها برای ادامه مبارزه با «استکبار» پس از مذاکرات هسته ای شد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


26386541.jpg
رادیو فردا - به گزارش وب سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای در اين ديدار و در پاسخ به پرسشی در خصوص تکليف «استکبار ستيزی» پس از مذاکرات هسته ای ايران با آمريکا و ديگر اعضای گروه ۱+۵ گفته است: «مگر مبارزه با استکبار تعطيل بردار است؟ اين(مبارزه با استکبار) از مبانی انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نيستيم.»

وی در بخش ديگری گفته است: «خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنيد.»

علی خامنه‌ای در سخنرانی عصر روز شنبه خود، ايالات متحده آمريکا را «اتمّ مصاديق استکبار» ناميده و افزوده است: «هدف تحريم‌ها مسئله‌ هسته‌ای و حقوق بشر نيست.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است: «مسئله فراتر از اينهاست» و افزوده است: «آنها خود تروريست‌پرور و ضد حقوق بشرند ... مسئله اين است که يک ملت و حرکت و هويتی، مبتنی بر مبادی‌ای مقابل نظام سلطه، به‌وجود آمده.‬‌»

در حالی رهبر جمهوری اسلامی امريکا را مظهر استکبار معرفی کرده و گفته است، «استکبار ستیزی» پس از مذاکرات هسته ای ادامه خواهد داشت که هفته گذشته اکبر هاشی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت گفته بود که «تابوی» مذاکره با آمريکا شکسته شده است و احتمال بازگشايی سفارت آمريکا در تهران را امری غيرممکن نداسته بود.

واکنش نتانیاهو به درخواست خامنه‌ای برای «ادامه مبارزه» پس از مذاکرات
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با اشاره به سخنرانی تازه خامنه ای که در آن خواستار آمادگی نیروهای هوادار خود برای مبارزه علیه آمریکا، پس از مذاکرات هسته‌ای، شده، گفت که اسرائیل چنین امری را نمی‌پذیرد.

به گزارش رادیو اسرائیل، نتانیاهو یکشنبه ۲۱ تیر در نشست دولت خود در بیت‌المقدس گفت، «در حالی که رهبر ایران از لزوم تداوم مبارزه با آمریکا، حتی پس از دستیابی به توافق اتمی با ایران، سخن می‌گوید، مذاکره‌کنندگان در وین به عقب‌نشینی به سود ایران ادامه می‌دهند».

نخست وزیر اسرائیل تکرار کرده و افزود «یک توافق بد در وین در حال تنظیم است که راه دستیابی ایران به بمب‌های اتمی بسیاری را هموار، و صلح جهانی را تهدید می‌کند».

نتانیاهو به راهپیمایی «روز قدس» در ایران نیز که جمعه ۱۹ تیر در آخرین روز آدینه ماه رمضان برگزار شد، اشاره کرد و گفت «در رژه‌های تنفر در ایران پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را می‌سوزانند اما مذاکره‌کنندگان در وین امتیاز دادن به ایران را دنبال می‌کنند».

به گزارش هاآرتص، نخست وزیر اسرائیل گفت «ایران نیات خود را برای تعرض‌های جنایت‌بار علیه همان‌ها که با آنها در حال مذاکره است، پنهان نمی‌کند و قدرت‌ها دارند به دیکته ایرانی تن در می‌دهند اما ما (اسرائیل) زیر بار نمی‌رویم».

به ادعای نتانیاهو، توافقی که ممکن است خبر حصول آن بزودی اعلام شود، مانند توافق سال ۱۹۹۴ با کره شمالی است».

کره شمالی مدتی پس از آن توافق، بمب هسته‌ای خود را پنهانی آزمایش کرد.

نتانیاهو در نشست روز یکشنبه دولت خود فیلمی خبری از بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا را نیز برای وزیرانش نشان داد؛ در این فیلم آقای کلینتون از توافق دو دهه پیش با کره شمالی تقدیر می‌کرد.

نتانیاهو می‌خواست با این ویدئوی خبری قدیمی، باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات کنونی آمریکا را با بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت دموکرات آمریکا مقایسه کند.

دولتمردان اسرائیل همواره بر این اصرار دارند که دولت‌های دموکرات در آمریکا «درک درستی» از حقایق منطقه و جهان ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016