پنجشنبه 25 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رفسنجانی سکوت درباره پرونده فرزندش را شکست

0,,17220558_303,00.jpg
هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم افطاری با "اهالی فرهنگ، هنر و رسانه" سکوت درباره پرونده فرزندش مهدی هاشمی را شکست و جزئیاتی از این ماجرا را نقل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خبرگزاری کار ایران، او درباره بازداشت و محاکمه فرزندش در پاسخ به سوال یکی از حضار بار دیگر یادآور شده که قصد ورود و دخالت در این موضوع را نداشته اما به درخواست فرزندش به زندان رفته و با او دیدار کرده است.

به گفته هاشمی رفسنجانی، در جریان این دیدار که در زندان صورت گرفته، مهدی هاشمی به پدرش می‌گوید که "از او خواسته‌اند تا نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بنویسد و از او عذرخواهی کند تا پرونده مختومه شود."

به گفته مهدی هاشمی و به نقل از اکبر هاشمی رفسنجانی به او تاکید کرده‌اند که در غیر اینصورت "پرونده رویه خود را طی می‌کند و ممکن است نتیجه آن نیز چندان مطلوب نباشد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌‌گوید در این باره با خامنه‌ای دیدار کرده ولی از او برای فرزندش درخواست عفو نکرده است.

براساس گفته اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی هاشمی گفته از آنجا که مطمئن است "اتهامات وارده صحیح نیست، جای نوشتن نامه وجود ندارد" و تنها در صورت نظر مساعد هاشمی رفسنجانی و خامنه‌ای نامه خواهد نوشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ملاقات با فرزندش به دیدار خامنه‌ای رفته و موضوع را با او در میان گذاشته است.

هاشمی می‌گوید در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی یادآور شده "برای اینکه فضاسازی نشود و اینگونه القا نکنند که سابقه رفاقتش با خامنه‌ای در رسیدگی به پرونده اثر گذار بوده، با نگارش چنین نامه‌ای مخالفت می‌کند".

بیشتر بخوانید: حکم مهدی هاشمی در دادگاه تجدیدنظر "افزایش یافته است"
به گفته هاشمی رفسنجانی، خامنه‌ای هم با نظر او موافقت کرده و نگارش نامه منتفی می‌شود.

مهدی هاشمی رفسنجانی، مهرماه سال ۱۳۹۱ پس از ۳ سال از انگلیس به تهران بازگشت و به محض ورود به فرودگاه امام خمینی تهران، چند ساعتی بازجویی شد. او چند روز بعد به دادسرا احضار و بازداشت شد.

مهدی هاشمی سرانجام به ۱۰ سال زندان محکوم شد و چندی پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که حکم ۱۰ سال زندان مهدی هاشمی در دادسرا تائید شده و در مرحله اجرای احکام قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016